انفجار در خوست

حمله‌ی موتربمب بر قطعه خاص پولیس در شهر خوست

حوالی ساعت ۵:۵۰ دقیقه‌ی صبح امروز (سه‌شنبه، ۶ عقرب) قطعه خاص پولیس در شهر خوست هدف انفجار یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده قرار گرفته است.

وزارت داخله وقوع این رویداد را تأیید کرده است. طارق آرین، سخن‌گوی این وزارت گفته است که انفجار در نزدیک قطعه خاص پولیس در ساحه‌ی ساختمان سابقه ولایت رخ داده است.

آرین همچنان گفته است که پس از انفجار موتربمب، یک انفجار انتحاری دیگر در ساحه رخ داده و فرد انتحاری سوم از سوی نیروهای پولیس شناسایی و از بین برده شده است.

او در عین حال افزوده است که تا کنون چهار مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده و تلاش‌ها برای از بین بردن دو مهاجم دیگر جریان دارد. به گفته‌ی آرین، در این حمله دو نظامی کشته و ۲۵ نفر دیگر به‌شمول نهُ غیرنظامی و ۱۶ نظامی زخمی شده‌اند.

در همین حال، عادل حیدر، سخن‌گوی فرماندهی پولیس خوست گفته است که براساس معلومات ابتدایی تا کنون در این رویداد سه نظامی کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. در میان زخمیان زنان و کودکان نیز شاملند.

طالب منگل، سخن‌گوی والی خوست نیز می‌گوید که در انفجار موتربمب دیوار قطعه خاص پولیس تخریب شده است. به گفته‌ی او، دو مهاجم از سوی نیروهای امنیتی از بین برده شده و عملیات تصفیوی جریان دارد.

هیچ گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

حوالی ساعت ۶:۰۰ شام روز گذشته نیز انفجاری در نزدیکی شفاخانه داکتران بدون مرز در شهر خوست رخ داد که در نتیجه‌ی آن هشت غیرنظامی زخمی شدند. این انفجار ناشی از یک عراده موترسایکل بمب‌گذاری‌شده بود.

ولایت خوست در جنوب‌شرق کشور یکی از ولایات ناامن است. در این ولایت که با پاکستان نیز مرز مشترک دارد، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *