امرالله صالح

وسیله‌ی دفع سلاح «بزبزک» طالبان به پاسگاه‌های امنیتی معرفی می‌شود

امرالله صالح

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری گفته است که وسیله‌ای برای دفع حملات تک‌تیراندازان طالب که از سلاح «بزبزک» استفاده می‌کردند، امروز پس از آزمایش به تمام پاسگاه‌های امنیتی در کابل معرفی می‌شود.

آقای صالح امروز (چهارشنبه، ۷ عقرب) در یک یادداشت فیس‌بوکی نوشته است که جنگ‌جویان گروه طالبان اخیرا با استفاده از سلاح «بزبزک» توانسته‌اند شماری از «قهرمانان» نیروهای امنیتی را به قتل برسانند.

او تأکید کرده است که دفتر شورای امنیت ملی وسیله‌ی دفع سلاح «بزبزک» را که آسان قابل دسترس است، به تمام پاسگاه‌های آسیب‌پذیر نیروهای امنیتی در سراسر کشور قرار می‌دهد.

معاون اول ریاست‌جمهوری که چند روز پیش مسئولیت مدیریت امنیت کابل را به‌گونه‌ی موقت بر عهده گرفته بود، در یازدهمین تصمیم خود گفته است که تمام تروریستانی که مشخصا علیه ناحیه‌های کابل کار می‌کنند و خانه‌های‌شان در پاکستان است، عکس‌های آنان در دروازه‌های کابل نصب می‌شود تا مسافران در شناسایی آنان پولیس را کمک کنند.

صالح همچنان گفته است که از تمام شهرک‌های ساخته شده در کابل خواسته شده است که اسناد و قباله‌های‌شان را به ریاست مبارزه با جرایم جنایی وزارت داخله بسپارند تا با واقعیت ساحه مقایسه شود. به گفته‌ی او، شماری از شهرک‌ها زمینی را که در اختیار دارند، صد برابر مساحتی است که در قباله‌ی‌شان ذکر شده است.

او نوشته است که روند بازداشت افراد متهم به ارتکاب جرایم مختلف در کابل ادامه دارد و تاکنون ده‌ها نفر به پولیس تسلیم شده و یا بازداشت شده‌اند. صالح تأکید کرده است: «شماری از این اشخاص متأسفانه همان‌هایی اند که به‌خاطر کرونا مورد عفو مشروط قرار گرفته بودند.»

طبق اظهارات صالح، جرم در کابل کاهش یافته، اما هنوز هم به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده است. او از مردم خواسته است که با پولیس همکاری کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *