ثبت موترهای بدون اسناد

روند ثبت موترهای بدون اسناد آغاز شد

وزارت مالیه‌ی کشور اعلام کرد که روند ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی یا یک کلید امروز شنبه (۱۰ عقرب) رسما طی مراسمی در اکادمی ملی گمرکات آغاز شده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که این روند مطابق به حکم رییس‌جمهور و مصوبه‌ی شماره ۱۵ جلسه‌ی شورای امنیت آغاز شده است.

هدف از ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی افزایش عواید ملی، تأمین امنیت و نظم عامه و جلوگیری از مختل‌شدن جریان ترافیک گفته شده است.

عبدالهادی ارغندیوال، سرپرست وزارت مالیه در این مراسم گفته است که ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی امنیت ملی کشور را تقویت خواهد کرد، زیرا به گفته‌ی او، بیشتر کارهای غیرقانونی با استفاده از موترهای بدون اسناد انجام می‌شود.

آقای ارغندیوال افزوده است که در این روند تمام موترهایی که از سال ۱۹۹۰ میلادی بدینسو به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشد، ثبت می‌شود.

براساس معلومات وزارت مالیه، روند ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی تا تاریخ ۲۷ قوس سال جاری ادامه دارد. این وزارت تأکید کرده است که پس از ۲۷ قوس هر موتری که بدون اسناد گمرکی وارد افغانستان شود، ضبط و با واردکنندگان نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری پس از عهده‌دار شدن مدیریت امنیت کابل، از وزارت مالیه خواسته بود که روند ثبت مالیه و محصول از موترهای بی‌اسناد را ساده‌سازی کند.

او همچنان گفته بود که موترهای بدون اسناد که ثبت نشود، مصادره می‌شود و در خدمت گزمه‌های پولیس قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *