یما سیاوش، خبرنگار مطرح کشور در انفجاری در کابل کشته شد

حوالی ساعت ۷:۴۵ دقیقه‌ی صبح امروز (شنبه، ۱۷ عقرب) انفجاری در ساحه‌ی مکروریان ناحیه‌ی اول شهر کابل رخ داده است.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که در این انفجار یک عراده موتر نوع کرولا هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفته است.

به گفته‌ی فرامرز، در این رویداد سه غیرنظامی کشته شده‌اند.

در همین حال، بانک مرکزی افغانستان تأیید کرده است که سه کارمند این بانک به‌شمول یما سیاوش در انفجار صبح امروز در کابل کشته شده‌اند.

بانک مرکزی در اعلامیه‌ای آقای سیاوش را مشاور امور روابط عامه آمریت عمومی دفتر ریاست این بانک معرفی کرده است. از دو کارمند دیگر این بانک به نام‌های احمدالله انس معاون اجرایی و پروتوکولی آمریت عمومی دفتر ریاست بانک و امین‌الله رضایی راننده‌ی آنان یاد شده است.

مسئولیت این رویداد را تاکنون فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.

ارگ ریاست‌جمهوری حمله بر یما سیاوش را تروریستی خوانده و آن‌را محکوم کرده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در تویتی گفته است که آقای سیاوش به تازگی کارش را در بانک مرکزی افغانستان آغاز کرده بود.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز حمله بر یما سیاوش را محکوم کرده و آن‌را جنایت نابخشیدنی و فراموش‌نشدنی خوانده است.

آقای عبدالله از نهادهای کشفی و استخباراتی خواسته است که عاملان این رویداد را شناسایی و به کیفر برسانند. او همچنان هدف قراردادن خبرنگاران را هدف گرفتن آزادی بیان دانسته است.

دیدگاه‌های شما
  1. حتی اگر اشرف غنی و همدستانش را به اعدام محکوم کنند برای ملت هیچ ارزش ندارد چون که آنها تمام عمر شان را به عیش و عشرت سپری کرده اند و مرگ ایشان ارزش یک تار موی جوانان ملکی و نظامی که به ناحق کشته و شهید می شوند را ندارد.

  2. اصلآ ایطو یک جمله در ذهنم تکمیل نمیشود که در موردی این بدبختی که امروز سری ما امده بنویسم.
    عاملان این روداد ها معلوم هستند تمام سیاسون وافراد امنیتی واستقباراتی ومزدورهای امریکا هستند که از امریکا پول و پاسپورد های خارجی میگیرند .اگر دولت وطالب به تفاهم برسند واضع است که سیاست امریکا درافغانسان تمام میشود.
    به همین لحاظ امریکاجوانان بیگناه مان راتوسط مزدور های که در افغانستان دارند قربانی میدهند تانام طالب بد شود وامریکا راهی ماندن خود در افغانستان را باری دیگر تمدید سازد امریکاآوردن صلح درافغانستان را نه بلکه آوردن بدبختی در افغانستان را زمینه سازی میکند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *