سفر عمران خان به کابل

نخست‌وزیر پاکستان به کابل آمد

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ عقرب) به کابل آمده است. این نخستین سفر عمران خان به افغانستان به‌عنوان نخست‌وزیر پاکستان است.

روز گذشته سفیر پاکستان در کابل گفته بود که عمران خان قرار است در این سفر در دیدار با رییس‌جمهور اشرف غنی در مورد تقویت روابط دو جانبه بحث و گفت‌وگو کند.

دو روز پیش صدیق صدیقی سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری نیز در یک نشست خبری در کابل گفته بود که نخست‌وزیر پاکستان در سفرش به کابل با رهبری دولت افغانستان دیدار کند.

آقای صدیقی همچنان گفته بود که عمران خان در دیدار با رییس‌جمهور غنی در مورد موضوعات و مناسبات دو کشور بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

روز شنبه هفته‌ی جاری، اما گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی افغانستان گفته بود که در جریان این سفر عمران خان، روی مذاکرات صلح و توسعه‌ی همکاری‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تجارتی میان دو کشور بحث و گفت‌وگو می‌شود.

همزمان با این، دولت افغانستان امروز را در شهر کابل رخصتی عمومی اعلام کرده است. پرچم‌های افغانستان و پاکستان در شماری از جاده‌های کابل از جمله جاده‌ی میدان هوایی نصب شده است.

همچنان شماری از جاده‌های منتهی به ارگ ریاست‌جمهوری و مسیر میدان هوایی به‌روی ترافیک مسدود شده است.

رییس‌جمهور غنی در چهارم ماه میزان سال جاری در یک تماس تلفنی با عمران خان، از او برای بازدید از کابل دعوت کرده بود. این دعوت غنی از سوی عمران خان پذیرفته شده بود.

سفر نخست‌وزیر پاکستان به کابل درحالی صورت می‌گیرد که مذاکرات صلح افغانستان در دوحه، پایتخت قطر با گذشت بیش از دو ماه از آغاز آن، با بنبست مواجه شده است.