شهر غزنی

تلفات حمله‌ی موتربمب بر یک «کندک» ارتش در غزنی به ۳۰ کشته افزایش یافت

مسئولان صحی در ولایت غزنی می‌گویند که در نتیجه‌ی انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده بر یک کندک نیروهای ارتش در شهر غزنی، دست‌کم ۳۰ نفر کشته شده‌اند.

بازمحمد همت، رییس شفاخانه‌ی ولایتی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که در این انفجار که صبح امروز (یک‌شنبه، ۹ قوس) در ساحه‌ی «قلعه‌ی جوز»، از مربوطات حوزه‌ی سوم امنیتی شهر غزنی رخ داده، ۲۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

او گفت که قربانیان این رویداد هم‌اکنون به شفاخانه ولایتی غزنی منتقل شده‌اند. آقای همت تأکید کرد که وضعیت صحی هفت زخمی این انفجار وخیم است.

او افزود که ارقام تلفات نهایی نیست و ممکن تغییر کند.

واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی گفته است که این رویداد ناشی از انفجار یک عراده «هاموی» مملو از مودا منفجره بوده است. او گفته است که این هاموی در یک کندک نیروهای ارتش در حوزه‌ی سوم امنیتی انفجار کرده است.

آقای جمعه‌زاده گفته است که این رویداد حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح امروز رخ داده است.

نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته است که بعد از وقوع انفجار در این ساحه، صدای درگیری نیز شنیده شده است.

در همین حال، وزارت دفاع ملی در اعلامیه‌ای گفته است که یک «انتحارکننده» موتر مملو از مواد منفجره در نزدیکی یکی از پایگاه‌های نیروهای دولتی در قلعه‌ی جوز انفجار داده است.

این وزارت گفته است که مهاجم انتحاری قصد ورود به داخل پایگاه را داشته، اما قبل از رسیدن به هدف توسط نیروهای امنیتی از پا در آمده است.

این وزارت گفته است که در این انفجار، ۱۰ نیروی ارتش کشته و هفت نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که در بیشتر نقاط این ولایت جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت گسترده دارند.