کابل

۴۷.۳ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

اداره‌ی احصائیه و معلومات:

اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات با نشر نتایج ابتدایی «سروی‌های عاید و مصرف خانوار و نیروی کار» اعلام کرد که ۴۷.۳ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

حسیب‌الله موحد، معاون احصائیه‌ی اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات امروز (دوشنبه، ۱۷ قوس) در هنگام نشر نتایج این سروی‌ها گفت: «نتایج سروی‌ها نشان می‌دهد که ۴۷,۳ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند که این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۵۴,۵ درصد می‌رسید.»

همچنان به گفته‌ی آقای موحد، سطح ملی بی‌کاری نیز براساس این سروی‌ها، ۱۸.۶ درصد است که از مجموع نیروی کار، ۱۵.۲ درصد مردان و ۳۲ درصد زنان در زمان سروی بی‌کار بوده‌اند.

حسیب‌الله موحد، معاون احصائیه‌ی اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات
حسیب‌الله موحد، معاون احصائیه‌ی اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات

براساس این سروی‌ها که ۱۸ هزار و ۳۵۰ خانوار را در ساحات مختلف کشور تحت پوشش قرار داده است، ۳۴,۹ درصد میزان مشارکت نیروی کار در شهرها، ۴۳,۹ درصد میزان مشارکت نیروی کار در روستاها و ۵۳,۶ درصد میزان مشارکت نیروی کار را کوچی‌ها تشکیل می‌دهند.

در این سروی‌ها همچنان آمده است که نسبت سرانه‌ی شاخص فقر چندبُعدی افغانستان ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

در این سروی‌ها که فقر در افغانستان در بُعدهای آموزش و تحصیل، صحت و سهولت‌های مسکن، بی‌کاری و تکان‌ها (تولید، عاید و امنیت) بررسی شده، آمده است که فقر چندبُعدی از ۵۱.۷ درصد به ۴۹.۴ درصد کاهش یافته است.

همچنان اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات هنگام نشر نتایج ابتدایی سروی‌های عاید و مصرف خانوار و نیروی کار اعلام کرد که ۳۶.۱ درصد بزرگ‌سالان و ۵۴ درصد جوانان از نعمت سواد برخودارند.

دیدگاه‌های شما
  1. لطفا ولادت ها را در افغانستان متوقف کنید، ما پنج سال دیگر بنگلادش می شویم مردم نادان است نمیفهمن بالای ۱۰ دانه اولاد میارن #مقابله با بیفرهنگی اگر زادولد بیش ازحد نمیبود الان بدبخت نمیبودین😔

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *