گونه‌ی جدید کرونا؛ افغانستان تیمی برای بررسی مسافران در میدان‌هوایی مؤظف می‌کند

وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که برای جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا در افغانستان، تیمی برای بررسی مسافران در میدان‌هوایی مؤظف می‌شود.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت صحت عامه به نشر رسیده، آمده است که این موضوع را احمدجواد عثمانی، وزیر این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۹ جدی) در یک نشست مجازی با رییسان صحت عامه‌ی ولایات، نمایندگان شفاخانه‌های مرکز، مؤسسات تطبیق‌کننده‌ی خدمات صحی، شرکای صحی و نمایندگان سکتور خصوصی مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، آقای عثمانی در این نشست به مسئولان هدایت داده است تا یک تیم را در میدان‌هوایی به‌خاطر رسیدگی به حل مشکلات مسافرانی که به خارج از کشور سفر و دوباره برگشت می‌کنند، مؤظف کنند.

او گفته است که این تیم باید تمامی این مسافران را بررسی کنند تا هم به مشکلات آنان رسیدگی و هم از شیوع نوع جدید ویروس کرونا در کشور جلوگیری شود.

گونه‌ی جهیش‌یافته‌ی جدیدی از ویروس کرونا نخستین بار در ماه سپمتامبر سال جاری میلادی در بریتانیا مشاهده شد. تاکنون این گونه‌ی ویروس کرونا در تعدادی از کشورهای اروپایی نیز مشاهده شده است.

سرعت انتقال گونه‌ی جدید این ویروس به‌طور معنادار بیشتر از ویروس اولیه است.

از سویی هم، این درحالی است که تاکنون ۵۲ هزار و ۲۳۰ مورد مثبت ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. از مجموع مبتلایان این موارد، دو هزار و ۱۸۹ نفر جان باخته‌اند.