پنج پولیس مرزی در حمله‌ی طالبان در قندوز کشته شدند

منابع محلی در ولایت قندوز تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای پولیس مرزی در ولسوالی امام‌صاحب این ولایت، پنج نیرو کشته شده‌اند.

محمدیوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی قندوز امروز (جمعه، ۱۹ جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این حمله‌ی‌شان را شب گذشته در ساحه‌ی «چهل‌کپه» در نزدیکی «شیرخان بندر» ولسوالی امام‌صاحب راه‌اندازی کرده‌اند.

آقای ایوبی افزود که در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان، سه سرباز دیگر پولیس مرزی نیز زخمی شده‌اند.

از سویی هم، او افزود که جنگ‌جویان طالبان شب گذشته در بخش‌هایی از شهر قندوز نیز حملاتی راه‌اندازی کرده، اما تلفاتی در پی نداشته است.

طالبان همچنان دو شب پیش نیز  در ساحات «قبر حاجی گلستان» و «چرخاب» در شرق شهر قندوز حمله کرده بودند. روز گذشته امرالدین ولی، از اعضای شورای ولایتی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که در این حمله‌ی طالبان، دست‌کم هشت نیروی دولتی به‌شمول چهار سرباز ارتش کشته شده‌اند.

همچنان به گفته‌ی او، چهار نیروی دیگر نیز در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان زخمی شده بودند. طالبان هفت سرباز دیگر این نیروها نیز با خودشان برده‌اند.

ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله شهر قندوز حضور و فعالیت گسترده دارند.