غنی و مشاور امنیت ملی هند

با تلاش‌های مشترک با ناتو و امریکا در امر مبارزه تروریزم موفق می‌شویم

غنی در دیدار با مشاور امنیت ملی هند:

ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که رییس‌جمهور اشرف غنی و اجیت دوول، مشاور امنیت ملی هند باهم دیدار و دو طرف در مورد چگونگی همکاری‌ها در بخش مبارزه علیه تروریزم بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ریاست‌جمهوری کشور به نشر رسیده، آمده است که این دیدار قبل از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۴ جدی) در ارگ صورت گرفته است.

به نقل از خبرنامه، رییس‌جمهور غنی در این دیدار گفته است که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در خط اول نبرد علیه تروریزم منطقوی و جهانی قرار دارند.

او همچنان گفته است که افغانستان و هند از طریق تلاش‌های مشترک با سازمان ناتو و امریکا می‌توانند در امر مبارزه علیه تروریزم موفق شوند.

در مقابل، مشاور امنیت ملی هند نیز گفته است که کشورش خواهان تداوم همکاری‌های خود با افغانستان بوده و آماده است که گفت‌وگوها را روی منابع مشترک ادامه دهد.

ارگ ریاست‌جمهوری همچنان گفته است که دو طرف در این دیدار در مورد ساختن اجماع منطقوی در حمایت از صلح افغانستان نیز بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

از سویی هم، دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی نیز با اجیت دووال دیدار کرده و دو طرف در این دیدار در مورد موضوعات استراتیژیک دوجانبه، هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای مبارزه با تروریزم و صلح گفت‌وگو کرده‌اند.