سفارت امریکا در کابل

سفارت امریکا از شهروندان کشورش خواست به افغانستان سفر نکنند

سفارت امریکا در کابل به شهروندانش از وضعیت بد امنیتی در سراسر افغانستان هشدار داده و از آنان خواسته است که به افغانستان سفر نکنند.

در هشداریه‌ی سفارت امریکا که امروز (یک‌شنبه، ۲۸ جدی) منتشر شده، همچنان آمده است؛ آن‌عده از شهروندان امریکایی که در افغانستان به‌سر می‌برند، این کشور را ترک کنند.

سفارت امریکا تأکید کرده است در صورتی که شهروندان امریکایی می‌خواهند در افغانستان بمانند، سفرهای‌شان را محدود کرده و تنها سفرهای ضروری را انجام دهند.

در هشداریه آمده است که در هفته‌های اخیر حملات تروریستی، آدم‌ربایی، جرایم جنایی و ناآرامی‌های مدنی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

سفارت امریکا افزوده است که هتل‌ها، مکان‌های رهایشی، سازمان‌های بین‌المللی، سفارت‌خانه‌ها و دیگر مکان‌های تردد شهروندان خارجی به‌ویژه شهروندان امریکایی، به‌عنوان مکان‌هایی با تهدیدهای درازمدت شناخته شده است.

این سفارت همچنان خطاب به شهروندان امریکایی گفته است که مشوره‌ی سفر به افغانستان به دلیل میزان جرم، رویدادهای تروریستی، ناآرامی‌های داخلی، آدم‌ربایی، جنگ و معضل کووید۱۹، در درجه‌ی چهارم یعنی (سفر نکنید) قرار دارد.

از شهروندان امریکایی خواسته شده است که برنامه‌های امنیتی شخصی خود را مورد بازنگری قرار داده و مراقب اطراف‌شان باشند.

همچنان از شهروندان امریکایی خواسته شده است که از رفتن به مکان‌هایی که «به محل تجمع غربی‌ها معروف اند» خودداری کنند، در مسیرها و زمان‌های سفرشان تغییر بیاورند و سفرهای غیرضروری را به حداقل برسانند.

این درحالی است که اخیرا گراف ناامنی‌ها، آدم‌ربایی و ترورهای هدفمند در افغانستان به‌ویژه در شهر کابل افزایش یافته است.

در آخرین مورد، صبح امروز دو قاضی زن از سوی افراد مسلح ناشناس در مربوطات ناحیه‌ی دهم شهر کابل ترور شدند. ترور این قاضیان با محکومیت گسترده‌ی داخلی و خارجی مواجه شده است.