اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا ۳۵ میلیون یورو برای مبارزه با کرونا به افغانستان کمک کرد

نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل اعلام کرده است که این اتحادیه مبلغ ۳۵ میلیون یورو را برای حمایت از مردم افغانستان در مبارزه با ویروس کرونا کمک کرده است.

در اعلامیه‌‌ای که امروز (سه‌شنبه، ۷ دلو) از سوی نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل منتشر شده، آمده است که از این مقدار پول برای مهار همه‌گیر کرونا و کاهش تأثیرات اجتماعی و اقتصادی آن در افغانستان استفاده استفاده خواهد شد.

همچنان گفته شده است که این مقدار پول به تقویت ظرفیت پاسخ‌گویی سیستم‌های صحی، آزمایش و درمان مریضان، بهبود پیش‌گیری از عفونت، افزایش آگاهی و کاهش خطرات تغذیه‌ای مربوط به کووید۱۹ کمک می‌کند.

این مقدار پول از طریق سه پروژه‌ای که توسط سازمان غذایی جهان، اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و بنیاد آغاخان تطبیق می‌شود، به مصرف خواهد رسید.

آندریاس وان براندت، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است: «این همه‌گیری وضعیت دشوار قبلی در افغانستان را تشدید کرده و نیازهای بزرگ‌تری را در این کشور که برای ده‌ها سال در جنگ بوده، به میان آورده است.»

او همچنان گفته است که کمک‌های اتحادیه اروپا و دیگر شرکایش در هم‌بستگی با مردم افغانستان به‌منظور مددرسانی به کسانی است که در بیشترین حد از این بحران متضرر می‌شوند.

نماینده‌ی سازمان غذایی جهان گفته است که ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش آزمایش، رصد، خدمات کلینیکی، حفاظت از کارکنان صحی و خدمات صحی لازم برای مهار شیوع ویروس کرونا در کنار ارائه‌ی خدمات صحی باکیفیت، حیاتی است.

نماینده‌ی یونیسف در افغانستان نیز گفته است: «همه‌گیری کووید۱۹ بار اضافی را روی یک نظام صحی ضعیف انداخته است و آسیب‌پذیری زمینه‌ای صحی و جنسیتی را شدیدتر کرده است.»

به گفته‌ی او، کمک تازه‌ی اتحادیه اروپا به یونیسف اجازه خواهد داد تا با موجی از چالش‌ها که عمیقا روی سلامت و مصونیت کودکان و مادران تأثیر می‌گذارد، به‌صورت سریع مقابله کند.

اتحادیه اروپا از زمان شیوع کرونا تا کنون ۱۴۷ میلیون یورو را برای رسیدگی به بحران صحی و فراهم‌سازی کمک‌های بشردوستانه برای نیازمندان در افغانستان کمک کرده است.