ظریف و برادر

ملا برادر با جواد ظریف دیدار کرد

هیأت گروه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه در جریان سفرش به ایران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ی این کشور دیدار کرده است.

محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته‌تویتی گفته که این دیدار قبل از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۱۲ دلو) صورت گرفته است و دو طرف در آن، در مورد مسائیل مربوط به دو کشور بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

او افزوده است که همچنان دو طرف پیرامون وضعیت افغانستان، مذاکرات بین‌الافغانی، عملی‌شدن کامل توافق‌نامه‌ی طالبان با امریکا و ضرورت صلح و امنیت در افغانستان و منطقه صحبت کرده‌اند.

در همین حال، شماری از رسانه‌های ایرانی گزارش کرده‌اند که محمدجواد ظریف در دیدار با هیأت گروه طالبان در مورد مسائیل جاری منطقه، اوضاع داخلی افغانستان و چگونگی پیشبرد روند مذاکرات صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری تسنیم گزارش کرده که وزیر خارجه‌ی ایران در این دیدار گفته است که کشورش از یک دولت فراگیر اسلامی با حضور تمامی قومیت‌ها و مذاهب حمایت می‌کند و آن را ضرورتی برای افغانستان می‌داند.

او همچنان به طالبان گفته است که امریکا میانجی خوبی نیست.

ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر طالبان در قطر در تاریخ ۷ دلو در رأس هیأتی از این گروه به ایران رفته است. طالبان در آن زمان اعلام کردند که این هیأت در سفرش به ایران با مقام‌های ایرانی در مورد روابط دوجانبه افغانستان و ایران، وضعیت مهاجرین افغان در ایران، وضعیت کنونی سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه بحث و گفت‌وگو می‌کند.

به دنبال این سفر هیأت طالبان، وزارت خارجه‌ی کشور اعلام کرد که از سفر هیأت طالبان به تهران آگاهی دارد. این وزارت گفته بود که دولت جمهوری اسلامی ایران قبلا با دولت افغانستان موضوع را در جریان گذاشته بود و نظریات جانب کابل را نیز دریافت کرده بود.