ولسوالی بهسود میدان‌وردک

وزارت داخله: معترضان بهسودی غیرمسلح بودند و در جریان تظاهرات ۴۲ غیرنظامی کشته و زخمی شدند

‏‎وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که معترضان در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود غیرمسلح بوده و پس از آن‌که تظاهرات به خشونت گراییده، در جریان تظاهرات ۱۱ غیرنظامی کشته و ۳۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (دوشنبه، ۲۰ دلو) منتشر شده، آمده است که وظیفه‌ی الله‌داد فدایی، فرمانده پولیس ولایت میدان‌وردک به حالت تعلیق درآمده و پرونده‌ی او برای تحقیقات بیشتر به دادستانی فرستاده است.

طبق این اعلامیه، وزارت داخله زخمیان حادثه‌ی بهسود را در شفاخانه ۳۰۰ بستر پولیس به‌طور رایگان درمان می‌کند و به خانواده‌های «شهدای رویداد بهسود» نیز رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

وزارت داخله اطمینان داده است که ولسوالی‌های حصه اول و حصه دوم بهسود ولایت میدان‌وردک دوباره فعال و به عرضه‌ی خدمات به مردم آغاز خواهد کرد.

به تاریخ دهم دلو گزارش شد که نیروهای امنیتی بر معترضان در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود تیراندازی کرده‌اند. شماری از نمایندگان مردم میدان‌وردک در مجلس گفته‌اند که در این رویداد ۴۲غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

دفتر شورای امنیت ملی هیأتی را به‌منظور بررسی همه‌جانبه‌ی این حادثه به ولسوالی حصه‌ی اول بهسود اعزام کرد. این هیأت در ۱۸ دلو نتایج یافته‌هایش را به وزارت داخله سپرد.

روز گذشته سخن‌گوی وزارت داخله در یک نشست خبری گفت که حادثه‌ی بهسود را در روشنایی یافته‌های هیأت بررسی‌کننده، ارزیابی می‌کنند.