بازداشت اعضای کلیدی طالبان در دایکندی

پنج عضو کلیدی طالبان در دایکندی بازداشت شدند

مقام‌های محلی در ولایت دایکندی از بازداشت پنج عضو کلیدی گروه طالبان در مربوطات ولسوالی پاتوی این ولایت خبر داده‌اند. افراد بازداشت‌شده ساکنان ولسوالی‌های پاتو و کجران اند.

حیات‌الله رحیمی، معاون و سرپرست ریاست امنیت ملی دایکندی در یک نشست خبری در مرکز این ولایت گفته است که این اعضای کلیدی طالبان روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۱ دلو) در یک عملیات هدفمند نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

آقای رحیمی همچنان گفته است که از نزد افراد بازداشت‌شده، نُه میل سلاح کلاشینکوف، یک میل سلاح M16 ارتش، دو میل پیکا، یک میل راکت‌انداز و پنج قبضه سلاح کمری به‌دست نیروهای امنیت ملی افتاده است.

همچنان یک عراده موتر فلانکوچ و یک عراده موتورسایکل اعضای طالبان نیز به‌دست نیروهای امنیت ملی افتاده است.

در همین حال، محمدضا همدرد، والی دایکندی در این نشست خبری از تلاش‌های نیروهای امنیت ملی به‌خاطر بازداشت این اعضای طالبان قدردانی کرده و آن‌را دست‌آورد بزرگ خوانده است.

آقای همدرد همچنان گفته است که دو تن از افراد بازداشت‌شده در چندین مورد ماین‌گذاری از جمله ماین‌گذاری دو روز پیش در ولسوالی پاتو دست داشتند که در نتیجه‌ی انفجار آن یک سرباز ارتش منطقوی کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شدند.

والی دایکندی افزوده است که یکی دیگر از بازداشت‌شدگان عضو کلیدی گروه طالبان است که در چندین مورد قتل از جمله ترور آمر جنایی فرماندهی پولیس ولسوالی کجران، قتل سرپرست ریاست ارکان کندک عملیاتی فرماندهی پولیس دایکندی و قتل یک سرباز پولیس دست داشته است.

به گفته‌ی آقای همدرد این فرد در خلع سلاح پولیس محلی در کجران، مجروحیت دو پولیس، تخریب یک عراده موتر رنجر پولیس و انتقال و جابجایی ده‌ها حلقه ماین در مسیر رفت‌وآمد نیروهای امنیتی دست داشته است.

ولایت دایکندی در مرکز کشور موقعیت دارد. ولسوالی‌های کجران، پاتو و ناوه‌میش این ولایت هر از گاهی مورد حملات تهاجمی گروه طالبان قرار می‌گیرند.