انفجار در نزدیکی دانشگاه کابل؛ دو نفر به‌شمول یک استاد دانشکده‌ی شرعیات کشته شدند

یک منبع معتبر امنیتی تأیید می‌کند که در نتیجه‌ی انفجار ماین در نزدیکی دانشگاه کابل، دو نفر به‌شمول یک استاد دانشکده‌ی شرعیات این دانشگاه کشته شده‌اند.

 این منبع که نخواست نامش در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۱۱:۳۰ پیش از چاشت امروز در «جاده‌ی شفاخانه‌ی علی‌آباد»، از مربوطات ناحیه‌ی سوم شهر کابل رخ داده است.

او از استاد دانشکده‌ی شرعیات که در این انفجار کشته شده است، به نام مبشر مسلمیار یاد کرد. این منبع تأکید کرد که هویت فرد کشته‌شده‌ی دیگر در این رویداد هنوز مشخص نشده است.

مبشر مسلمیار در انفجار ماین در نزدیکی دانشگاه کابل کشته شده است.

پیشتر منابعی در پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که معروف راسخ، دیگر استاد دانشکده‌ی شرعیات نیز در این انفجار کشته شده است.

فردوس فرامرز،‌ سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل نیز گفته است که دو نفر در این انفجار کشته شده‌اند. او افزوده است که این رویداد ناشی از انفجار ماین بوده و یک عراده واسطه‌ی نوع «کرولا» را هدف قرار گرفته است.

آقای فرامرز جزئیاتی بیشتری ارایه نکرده، اما گفته است که بررسی تیم مشترک امنیتی در این مورد جریان دارد.

هنوز مسئولیت این رویداد را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

مبشر مسلمیار در ماه سرطان سال گذشته‌ی خورشیدی (۱۳۹۸) به اتهام عضویت در گروه داعش و تبلیغ علیه نظام توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شده بود. در آن هنگام ریاست عمومی امنیت ملی گفته بود که این فرد به همراه معروف راسخ، ابوعبیدالله متوکل و ظاهر داعی نخست جوانان و دانشجویان دانشگاه‌ها را به سلفیت و از آن طریق به گروه تروریستی داعش جذب  می‌کردند.

از سویی هم، این استاد دانشگاه در حالی کشته شده است که در چند ماه گذشته در شهر کابل انفجار ماین‌ها و ترورهای هدفمند به‌صورت نگران‌کننده افزایش یافته است. اما این رویدادها علی‌رغم وعده‌ی حکومت برای مهار آن‌ها، هنوز به وقوع می‌پیوندد و قربانی می‌گیرد.

مسئولیت بیشتر آن‌ها را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما دولت همواره این رویداد را به گروه طالبان نسبت داده است.