پدر بسم‌الله عادل ایماق بر جنازه‌ی فرزندانش

کمیسیون حقوق بشر خواهان بررسی قتل بسم‌الله عادل ایماق و اعضای خانواده‌ی او شد

سه روز پس از کشته‌شدن سه عضو خانواده‌ی بسم‌الله عادل ایماق، مدیرمسئول پیشین ایستگاه رادیویی «صدای غور» در مرکز ولایت غور، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان خواهان بررسی همه‌جانبه‌ی آن توسط نهادهای مسئول شده است.

کمیسیون حقوق بشر امروز (یک‌شنبه، ۱۰ حوت) با نشر اعلامیه‌ای همچنان از نهادهای مسئول خواسته است که قتل بسم‌الله عادل ایماق را نیز بررسی و حقیقت را در مورد قتل او و اعضای خانواده‌اش آشکار کنند.

در اعلامیه تأکید شده است که این نهادها باید عاملان این دو قضیه را با هدف تأمین همه‌جانبه‌ی عدالت مورد پیگرد قرار دهند.

از سویی هم، کمیسیون حقوق بشر گفته است که حمله بر خانه‌ی پدر بسم‌الله عادل ایماق کار یک فرمانده محلی گروه طالبان بوده است. این کمیسیون افزوده است که در این حمله، سه عضو خانواده‌ی ایماق به‌شمول یک دختر ۱۳ ساله کشته و چهار عضو دیگر این خانواده از جمله یک دختر زخمی شده‌اند.

افراد طالبان همچنان سه عضو دیگر خانواده‌ی ایماق را با خودشان برده‌اند.

پیشتر حیات‌الله عادل، برادر بسم‌الله عادل ایماق نیز به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این حمله بر منزل مسکونی آنان، کار جنگ‌جویان گروه طالبان است.

طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

بسم‌الله عادل ایماق، مدیرمسئول رادیو صدای غور در تاریخ ۱۲ جدی از سوی افراد مسلح ناشناس در غرب شهر فیروزکوه، مرکز غور کشته شد.

ریاست عمومی امنیت ملی بعدا اعلام کرد که عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور در ترور آقای ایماق دست داشته است. عزت‌الله بیک پس از آن‌که به اقدام نیروهای امنیت ملی برای بازداشت او واکنش نشان داد و دست به تیراندازی زد، کشته شد.