غور
عکس: شبکه‌های اجتماعی

سه نفر از بستگان مدیرمسئول پیشین ایستگاه رادیویی «صدای غور» تیرباران شدند

شماری از خبرنگاران محلی در ولایت غور تأیید می‌کنند که سه تن از بستگان بسم‌الله عادل ایماق، مدیرمسئول پیشین ایستگاه رادیویی «صدای غور» تیرباران شده‌اند.

نجیب‌الله نظری، یکی از خبرنگاران محلی غور به روزنامه اطلاعات روز  گفت که شب گذشته (پنج‌شنبه، ۸ حوت) مردان مسلح ناشناس بر خانه بسم‌الله عادل ایماق در منطقه‌ی «تیغه تیمور» در ۱۵ کیلومتری غرب شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت حمله کرده‌اند.

آقای نظری همچنان گفت که در این رویداد در نخست دو نفر از جمله برادر و برادرزاده ۱۳ ساله بسم‌الله عادل ایماق زخمی شده بودند. به گفته‌ی او، زمانی که پسر کاکای ایماق می‌خواست زخمیان را به شفاخانه منتقل کند، در مسیر راه از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شده است. در این رویداد پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این خبرنگار محلی افزود که زخمیان برای درمان به شفاخانه مرکزی غور منتقل شده‌اند.

با این حال، منابع امنیتی در غور تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند، اما یک منبع معتبر حکومتی وقوع این رویداد را در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کرده است.

حیات‌الله عادل، برادر بسم‌الله عادل به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان بر منزل مسکونی‌شان حمله کرده‌اند.

فرد یا گروهی نیز هنوز مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

بسم‌الله عادل ایماق، مدیرمسئول رادیو صدای غور در تاریخ ۱۲ جدی از سوی افراد مسلح ناشناس در غرب شهر فیروزکوه کشته شد.

امنیت ملی کشور در ۲۵ جدی اعلام کرد که عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور عامل ترور بسم‌الله عادل ایماق بوده و هنگامی که نیروهای این ریاست تلاش کردند او را بازداشت کنند، او به‌جای تسلیم شدن، اقدام به تیراندازی کرده و سپس در جریان درگیری با نیروهای امنیتی ملی کشته شده است.

طی سه ماه اخیر ترورهای هدفمند به نگرانی جدی جامعه رسانه‌ای کشور مبدل شده است. خبرنگاران از حکومت می‌خواهند که در کنار تأمین امنیت، عاملان ترور و قتل خبرنگاران را بازداشت کند.