شمار پولیس زن تا ۲۰۲۴ میلادی به ۱۰ هزار نفر افزایش می‌یابد

وزیر داخله:

محمدمسعود اندرابی، وزیر داخله‌ی کشور می‌گوید که براساس برنامه‌ی این وزارت، قرار است شمار سربازان پولیس زن تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ده‌هزار نفر افزایش یابد.

آقای اندرابی که امروز (سه‌شنبه، ۱۲ حوت) در برنامه‌ی حساب‌دهی دولت به ملت صحبت می‌کرد، همچنان گفت که در کنار افزایش حضور زنان در صفوف پولیس، تلاش می‌شود تا سطح ظرفیت و دانش آن‌ها نیز بلند برده شود.

اندرابی افزود که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و به همین خاطر نیاز است تا برای رسیدگی به امور زنان و ارائه‌ی خدمات به آن‌ها، شمار پولیس زن افزایش یابد.

به گفته‌ی وزیر داخله، در حال حاضر حدود چهار هزار زن در صفوف پولیس شاملند.

از سوی هم، آقای اندرابی گفت با وجود این که ذهنیت جامعه‌ی بین‌المللی به تنفیذ قانون به‌عنوان وظیفه‌ی پولیس تأکید دارند، اما پولیس افغانستان هنوز هم در کنار نیروهای ارتش و امنیت ملی در سنگرهای جنگ به‌سر می‌برند و ظرفیت بالای پولیس در جنگ صرف می‌شود.

اندرابی تأکید کرد که وزارت داخله در تلاش است تا پولیس را از نقش جنگی به نقش تنفیذ قانون متمرکز کند. به گفته‌ی او، در جریان سال جاری خورشیدی، تعداد پاسگاه‌های پولیس از بیش از شش‌هزار به ۱۱۳ پایگاه و سه‌هزار و ۷۰۰ پاسگاه در سراسر افغانستان کاهش یافته است.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفت که در شش ماه گذشته پنج‌هزار پولیس خدمتی که مشغول محافظت از افراد و یا تأسیسات بودند، جمع‌آوری و دوباره به وظیفه‌ی اصلی‌شان برگشته‌اند.

وزیر داخله علاوه کرد که تلاش می‌شود تا پولیس را از نقش حفاظت تأسیسات و افراد خارج و این وظیفه به نیروهای محافظت عامه واگذار شود.

وزارت داخله در ماه سنبله‌ی سال جاری نیز اعلام کرده بود که براساس پیش‌نویس جدیدی زیر نام «سند نیروهای آینده‌ی پولیس» قرار است وظایف پولیس در چهار سال از جنگ به‌سوی تنفیذ قانون و مبارزه با جرایم سوق داده شود.