کمیسیون انتخابات: کارشیوه‌ی ابطال آرا و چک لیست نهایی شده است

اطلاعات روز: مسئولان کميسيون انتخابات می‌گویند، از نظر این کمیسیون کارشیوه‌ی ابطال آرا و چک لیست نهایی است و در آن کدام مشکل جدی وجود ندارد. نورمحمد نور، سخن‌گوی کمیسیون انتخابات دیروز در یک نشست خبری گفت، روى دو ماده اختلافى که باعث توقف روند تفتيش آرا شده بود، برای حاصل کردن اطمینان نامزدان تمرکز جدی می‌شود.

پس از توافق نامزدان، روند تفیش کل آرا در 26 سرطان سال جاری آغاز شد و به دنبال آن، به دلیل اختلاف نظر میان ناطران نامزدان این روند 4 بار متوقف شد و به روز یک‌شنبه کمیسیون انتخابات روند تفتیش آرا را بدون ناظران عبدالله آغاز کرد. ناظران تیم اصلاحات وهم‌گرايى دیروز روند تفتیش آرا حضور یافتند.

نور دیروز گفت: «شاید کارشیوه‌ی ابطال آرا و چک ليست بعضى ملحوظات داشته باشد، ما براى مسايل سياسى هميشه چانس ميدهيم که روى آن بحث شود تا مسايل بهتر وخوبتر شود، اما درعين زمان ما به اين نظريم که هم چک ليست وهم کارشیوه‌ی ابطال‌ آرا نهايى است و در آن کدام مشکل جدى وجود ندارد».

او می‌گوید، کميسيون انتخابات بخاطر سرعت و شفافيت روند بازرسى، ميکانيزم هايى را که نهايى شده در نظر می‌گیرد. به گفته نور، کمیسیون انتخابات روند انتخابات را در حضور ناظران نامزدان مشاهدان ملى وبين المللى پیش می‌برد. فعلاً روند تفتیش آرا براساس معيارهای کمیسیون مستقل انتخابات و سازمان ملل پیش می‌رود.

نور می‌گوید، کارشیوه‌ی ابطال آرا از سوی نامزدان به سازمان ملل پيش‌نهاد شده بود و بعد این سازمان آن را در کمیسیون انتخابات ارسال کرد، بعد مورد تصویب ما قرار گرفت. سخن‌گوى کميسيون مستقل انتخابات گفت که فعلاً روند تفتيش بر اساس همين چک ليست و کارشیوه ابطال آرا به پيش می‌رود.

در همین حال، امرالله امان، عضو ستاد انتخاباتى عبدالله می‌گوید، يکى از علت هايى که ناظران این ستاد روز یک‌شبنه در روند تفتیش اشتراک نکردند، اين بود که از جمله‌ی ١٦ ماده چک ليست، ١٤ ماده آن تطبيق می‌شد. به گفته‌ی او، روز یک‌شبنه توافق روى دو ماده دیگر آن صورت گرفت و ناظران این تیم روز دوشنبه دوباره وارد روند تفتیش آرا شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *