نیروهای ارتش

حمله‌ی طالبان در چمتال بلخ؛ هفت سرباز ارتش و پنج طالب کشته شدند

منابع ارتش در شمال کشور می‌گویند که به دنبال حمله‌ی تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه نیروهای ارتش مربوطات ولسوالی چمتال ولایت بلخ، پنج طالب و هفت سرباز ارتش کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله نیمه‌ی شب گذشته (جمعه، ۱۵ حوت) بر پاسگاه «لب نهر» ولسوالی چمتال صورت گرفته است.

آقای رضایی همچنان گفت که مولوی بلال، معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی چهاربولک نیز شامل کشته‌شدگان طالبان است. به گفته‌ی او، در جریان این درگیری، شش جنگ‌جوی دیگر طالبان زخمی شده‌اند.

او علاوه کرد که هفت سرباز ارتش نیز در جریان این درگیری‌ها کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین افزود که نیروهای تازه‌نفس به محل درگیری اعزام شده و پاسگاه «لب نهر» در حال حاضر تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد.

گروه طالبان ادعا کرده است که در نتیجه‌ی این حمله‌ی‌شان ۱۱ نفر به‌شمول فرمانده پاسگاه ارتش کشته شده و یک نفر دیگر نیز زنده بازداشت شده است. ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان طالبان در تویتی نوشته است که در جریان این درگیری‌ها به جنگ‌جویان این گروه آسیبی نرسیده است.

ولایت نسبتا ناامن بلخ در شمال کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی چمتال، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *