ترور یک دادستان در مرکز پکتیا
عکس: SM

یک دادستان در مرکز ولایت پکتیا ترور شد

منابع امنیتی در ولایت پکتیا می‌گویند که محمدحسن یار، دادستان دادستانی استیناف این ولایت از سوی جنگ‌جویان وابسته به گروه طالبان در شهر گردیز کشته شده است.

لعل‌محمد امیری، سخن‌گوی فرماندهی پولیس پکتیا به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته (پنج‌شنبه، ۲۱ حوت) در منطقه‌ی «پمپ آریانا»ی شهر گردیز رخ داده است.

آقای امیری همچنان گفت که طالبان از این دادستان پول درخواست کرده بود، اما او [دادستان] این درخواست را رد کرده بود.

او گفت که تیم‌های کشفی پولیس پکتیا تلاش‌ها برای شناسایی و بازداشت عاملان این رویداد را آغاز کرده‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

در همین حال، سیدعنبر پاچا، رییس دادستانی استیناف ولایت پکتیا می‌گوید که محمدحسن یار در بخش جزای عمومی این دادستانی کار می‌کرد.

آقای پاچا گفت که افراد مسلح «پشت دروازه‌ی خانه‌ی او [محمدحسن یار] تک تک کرده و هنگامی که او بیرون شده، او را با شلیک گلوله از بین برده‌اند».

از سوی هم، دادستانی کل در اعلامیه‌ای گفته است که هیأتی را تعیین کرده است تا ترور محمدحسن یار را به‌گونه‌ی جدی و قانونی بررسی و عاملان آن را شناسایی کند.

ولایت پکتیا در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

در یک هفته‌ی اخیر، دست‌کم سه دادستان در کشور کشته شده‌اند. در تاریخ ۱۶ حوت رییس دادستانی ریاست امنیت ملی هلمند در انفجاری در شهر لشکرگاه کشته شد. یک دادستان دیگر صبح روز ۱۸ حوت از سوی افراد مسلح ناشناس در مربوطات شهر کابل ترور شد.