بند پاشدان
عکس: شبکه‌های اجتماعی

سه محافظ بند پاشدان هرات در حمله‌ی مسلحانه کشته شدند

نظام‌الدین خپلواک، سخن‌گوی اداره‌ی ملی تنظیم امور آب کشور تأیید می‌کند که در حمله بر پاسگاه امنیتی در بند پاشدان ولایت هرات سه نفر کشته، یک نفر زخمی و چهار نفر دیگر مفقود شده‌اند.

آقای خپلواک به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز (۲۶ حوت) انجام شده است. به گفته‌ی او، هنوز مشخص نشده است که این حمله از سوی کدام گروه صورت گرفته است.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله از سوی طالبان به حدی سریع انجام شده است که نیروهای کمکی قادر به کمک‌رسانی نبوده‌اند.

آقای طاهری همچنان گفت که ناامنی‌ها در اطراف بند پاشدان هرات افزایش یافته است و باید نیروهای دولتی ناامنی‌ها در اطراف این بند را مهار کنند.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی والی هرات در خبرنامه‌ای گفته است که به‌دنبال این حمله‌ی طالبان بر پاسگاه فرعی بند پاشدان، نیروهای امنیتی و دفاعی عملیاتی را بر عاملان آن در روستای «تونیان» ولسوالی پشتون‌زرغون راه‌اندازی کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، در نتیجه‌ی این عملیات، پنج جنگ‌جوی طالبان که عامل حمله بر بند پاشدان بوده، کشته شده‌اند.

طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

پیشتر عارف اچکزی، مسئول بند پاشدان هرات در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که تهدیدات در بند پاشدان در بالاترین سطح قرار دارد.

در تاریخ ۲۶ دلو سال جاری نیز منابع محلی در هرات گفته بودند که طالبان ۱۱ تن از کارگران بند پاشدان را ربوده‌اند.

وکیل احمد کرخی، عضو شورای ولایتی هرات در آن زمان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که طالبان این کارگران را که مصروف ساخت یک کانال بوده‌اند، به پایگاه‌شان در ولسوالی پشتون‌زرغون منتقل کرده‌اند.

کار ساخت بند پاشدان در ولسوالی کرخ، در ۲۰ کیلومتری شرق شهر هرات جریان دارد و پیش‌بینی می‌شود که کار این بند تا اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی تکمیل شود.

مسئولان پروژه بند پاشدان هرات به روزنامه اطلاعات روز می‌گویند که کار آب‌گیری این بند تا ۱۲۰ روز آینده آغاز خواهد شد، اما چالش اصلی، تهدیدهای فزاینده امنیتی است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *