هشدار طالبان به مؤسسات صحی قراردادی

طالبان به مؤسسات صحی قراردادی به‌خاطر «سهل‌انگاری» در انجام مسئولیت‌های‌شان هشدار دادند

گروه طالبان به مؤسسات صحی قراردادی در ساحات زیر حاکمیت‌شان هشدار داده است در صورتی که مسئولیت‌های‌شان را به درستی انجام ندهند فعالیت‌شان متوقف خواهد شد.

در اعلامیه‌ی گروه طالبان که امروز (شنبه، ۳۰ حوت) منتشر شده، آمده است که برخی از مؤسسات صحی قراردادی باوجودی که بودجه‌ی کافی را از ارگان‌های مربوطه به‌دست آورده‌اند، اما از کار شانه خالی کرده و در مورد انجام مسئولیت‌های‌شان سهل‌انگاری می‌کنند.

به نقل از اعلامیه، این مؤسسات برای فرار از مسئولیت بهانه‌تراشی می‌کنند که در نتیجه زمینه برای اختلاس بودجه و فساد اداری فراهم می‌شود.

طالبان از این مؤسسات خواسته‌اند که براساس طرحی که در  نخست ارائه کرده و با توجه به آن بودجه دریافت کرده‌اند، تمام کارمندان صحی و خدماتی را به‌گونه‌ی کامل استخدام کنند و ادویه و امکانات لازم طبی را در وقت معین برسانند.

طالبان همچنان از این مؤسسات صحی قراردادی خواسته‌اند که معاشات داکتران، پرستاران و کارمندان خدماتی مراکز صحی را بپردازند.

در بخشی از اعلامیه‌ی طالبان به مؤسسات صحی قراردادی تا نیمه‌ی ماه آینده‌ی میلادی (اپریل) فرصت داده شده است تا مسئولیت‌های‌شان را به درستی انجام دهند.

در اعلامیه همچنان تأکید شده است در صورتی که این مؤسسات مسئولیت‌های‌شان را درست انجام دهند، طالبان با آنان همکاری خواهند کرد.