شهر ترینکوت، مرکز ارزگان

دو غیرنظامی در پی تیراندازی نیروهای خیزش مردمی در ارزگان کشته شدند

مقام‌های محلی در ولایت ارزگان می‌گویند که دو غیرنظامی در پی شلیک نیروهای خیزش مردمی در مربوطات شهر ترینکوت، مرکز این ولایت کشته شده‌اند.

محمدعمر شیرزاد، والی ارزگان می‌گوید که این رویداد ظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۰ حمل) در منطقه‌ی «گوگرک» مرکز این ولایت رخ داده و در آن دو غیرنظامی سوار بر موترسایکل از سوی نیروهای خیزش مردمی هدف قرار گرفته‌اند.

آقای شیرزاد همچنان گفته است که افراد مستقر در این پاسگاه خیزش مردمی بازداشت و به ریاست امنیت ملی ارزگان منتقل شده‌اند. به گفته‌ی او، این افراد در تحقیقات ابتدایی گفته‌اند که افراد موترسایکل‌سوار به درخواست مکررشان برای توقف، وقعی نگذاشته‌اند.

طبق اظهارات والی ارزگان، نیروهای خیزش مردمی در تحقیقات ابتدایی همچنان گفته‌اند که آنان تصور کرده بودند که افراد موترسایکل‌سوار جنگ‌جویان طالبان اند و به این منظور بر آنان تیراندازی کرده‌اند، درحالی که بعدا مشخص شده آنان غیرنظامی بوده‌اند.

آقای شیرزاد افزوده است که تحقیقات بیشتر از افراد بازداشت‌شده جریان دارد تا مشخص شود که غیرنظامیان چرا و چگونه هدف قرار گرفته‌اند.

ولایت ناامن ارزگان در جنوب کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.