سفر رییس مجلس نمایندگان پاکستان به کابل به تعویق افتاد
RADIO PAKISTAN

«کشف یک شی مشکوک در میدان هوایی سبب تعویق سفر رییس پارلمان پاکستان به کابل شد»

سفر سه روزه‌ی اسد قیصر، رییس مجلس نمایندگان پاکستان به کابل که قرار بود امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ حمل) انجام شود، به تعویق افتاده است.

محمد صادق، نماینده‌ی ویژه‌ی پاکستان در امور افغانستان در تویتی نوشته است که سفر آقای قیصر به دلیل تهدیدهای امنیتی در میدان هوایی به تعویق افتاده است.

او نوشته است که هواپیمای حامل آقای قیصر آماده‌ی فرود بود که برج دیدبان از بسته شدن میدان هوایی خبر داد.

نماینده‌ی ویژه‌ی پاکستان در امور افغانستان در عین حال گفته است که تاریخ بعدی سفر رییس مجلس نمایندگان این کشور پس از مشوره‌های دوجانبه تعیین خواهد شد.

پیشتر تلویزیون ولسی جرگه افغانستان در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته بود: «سفر اسد قیصر، رییس پارلمان پاکستان و هیأت ۱۶ نفره‌ای‌شان به کابل به تعویق افتاد.»

در همین حال، یک منبع معتبر در حکومت افغانستان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز کشف یک شی مشکوک در ساحه‌ی میدان هوایی کابل را دلیل تعویق سفر رییس مجلس نمایندگان پاکستان عنوان کرد.

این منبع که نخواست نامش در خبر ذکر شود، گفت که پولیس سرحدی می‌خواستند این شی مشکوک را به‌شکل کنترل‌شده انفجار بدهند و به این دلیل تمامی پروازهای داخلی و خارجی را به حالت تعویق درآورده است.

وزارت خارجه‌ی افغانستان تا کنون به‌صورت رسمی در این مورد چیزی نگفته است.

از سوی هم، شماری از رسانه‌های پاکستانی نیز دلیل تعویق سفر رییس مجلس نمایندگان این کشور به کابل را تهدیدات امنیتی عنوان کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *