نیروهای ارتش

حمله‌ی تهاجمی طالبان در چمتال بلخ؛ هفت طالب و پنج سرباز ارتش کشته شدند

منابع ارتش در شمال کشور تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه ارتش در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، پنج سرباز کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که این حمله شب گذشته (دوشنبه، ۲۳ حمل) بر پاسگاه ارتش در ساحه‌ی «سر آسیاب» ولسوالی چمتال صورت گرفته است.

آقای رضایی همچنان گفته است که در جریان درگیری میان نیروهای ارتش و جنگ‌جویان گروه طالبان، هفت جنگ‌جو به‌شمول ملا معاذ، از فرماندهان این گروه کشته و چهار جنگ‌جوی دیگر طالب زخمی شده‌اند.

گروه طالبان ادعا کرده است که در نتیجه‌ی این حمله یک پاسگاه نیروهای دولتی از بین برده شده است. این گروه همچنان مدعی شده است که در جریان این حمله ۱۱ نیروی دولتی را کشته و پنج نفر دیگر را نیز اسیر کرده است.

در همین حال، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین این ادعای طالبان را رد کرده و گفته است که این گروه «همیشه ناکامی و تلفات‌شان را پُشت روایت‌های دروغ پنهان کرده است».

ولایت بلخ در شمال افغانستان موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت نسبتا ناامن از جمله ولسوالی چمتال، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *