میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی
acaa

اداره هوانوردی ملکی برای پذیرش مسئولیت کنترل میدان هوایی کابل اعلام آمادگی کرد

اداره هوانوردی ملکی افغانستان برای پذیرش مسئولیت تمامی امور کنترل ترافیک هوایی در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی اعلام آمادگی کرده است.

اداره هوانوردی ملکی در نامه‌ای عنوانی نیروهای ناتو، از این نیروها خواسته است که تا اول ماه می سال جاری میلادی تمامی مسئولیت‌های کنترل ترافیک هوایی (Tower) میدان هوایی حامد کرزی را به این اداره منتقل کنند.

امانزیب انصاری، معین عملیاتی اداره هوانوردی ملکی در این نامه از انجام موفقانه و مصون کنترل ترافیک هوایی توسط ناتو در ۲۰ سال گذشته قدردانی کرده و خواهان همکاری بیشتر و درازمدت این سازمان شده است.

نامه‌ی اداره هوانوردی ملکی افغانستان به نیروهای ناتو

در این نامه همچنان آمده است که اداره هوانوردی ملکی افغانستان پیش از این نیز تجربه‌ی انتقال مسئولیت‌های میدان هوایی احمدشاه بابا در قندهار از نیروهای ناتو به این اداره را دارد که در ۱۰ جنوری سال جاری به‌گونه‌ی عجولانه صورت گرفت.

در نامه آمده است: «اکنون به‌منظور جلوگیری از تکرار چالش مشابه، به‌عنوان نهاد مسئول در این زمینه، خود را پیش‌قدم دانسته تا مسئولیت‌های این میدان را بدوش ‌بگیرد.»

براساس یک اعلامیه‌ی اداره هوانوردی ملکی، معین عملیاتی این اداره گفته است که امکانات تخنیکی میدان هوایی حامد کرزی به مراتب بیشتر از دیگر میدان‌های هوایی بین‌المللی در کشور است و این اداره آماده‌ی پذیرش مسئولیت‌های تمامی امور آن است.

آن گونه که اداره هوانوردی ملکی گفته است؛ میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به‌عنوان دروازه‌ی هوایی افغانستان دارای اهمیت بلند از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی است که ۷۰ درصد خدمات عملیات هوایی سراسر کشور از طریق این میدان انجام می‌شود.

این درحالی است که قرار است روند خروج نیروهای ناتو از اول ماه می آغاز و تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی پایان یابد.