۱۵ طالب در عملیات هوایی ارتش در «آرزو»ی غزنی کشته شدند

به‌دنبال سقوط یک پاسگاه ارتش در منطقه‌ی «آرزو»، از مربوطات حوزه‌ی سوم امنیتی شهر غزنی، وزارت دفاع ملی می‌گوید که در نتیجه‌ی یک عملیات قوای هوایی بر مواضع طالبان در این منطقه، ۱۵ جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت دفاع به نشر رسیده، آمده است که این عملیات روز گذشته (شنبه، ۱۱ ثور) توسط قوای هوایی کشور راه‌اندازی شده بود.

به نقل از خبرنامه، ده جنگ‌جوی دیگر طالبان نیز در این ضربات هوایی زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع همچنان گفته است که سلاح و مهمات این جنگ‌جویان طالبان نیز در این حمله‌ی هوایی از بین برده شده است.

روز گذشته جنگ‌جویان طالبان پس از حدود دو هفته محاصره‌ی پاسگاه‌های دولتی در منطقه‌ی آرزو یک پاسگاه را سقوط دادند. براساس گفته‌های منابع محلی در این حمله‌ی طالبان، دو سرباز کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان جنگ‌جویان این گروه دست‌کم ۲۰ عضو دیگر ارتش را نیز با خودشان برده‌اند.

سقوط یک پاسگاه ارتش در شهر غزنی به دست طالبان
منطقه‌ی آرزوی شهر غزنی

اما محمدیاسین ضیا، رییس ستاد ارتش کشور روز گذشته در یک نشست خبری گفته بود که تعداد نیروهای مستقر در این پاسگاه، ۱۷ نفر و از بخش‌های مختلف ارتش، پولیس و امنیت ملی بوده‌اند. او افزوده بود که سقوط این پاسگاه «مشکل بسیار جدی» برای دولت خلق نکرده است.

با این حال، واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که عملیات هوایی و زمینی برای پاکسازی آرزو از وجود جنگ‌جویان طالبان آغاز شده است. او تأکید کرده بود که این عملیات تا پاکسازی کامل این منطقه ادامه خواهد داشت.

منطقه‌ی آرزو در حومه‌ی شهر غزنی در مسیر شاه‌راه نمبر«۲» غزنی – پکتیکا موقعیت دارد. این منطقه از بیش از یک سال پیش به این طرف شاهد درگیری‌های خونین میان جنگ‌جویان طالبان و نیروهای دولتی بوده‌اند. در سال‌های گذشته بخش‌هایی از این منطقه در کنترل طالبان بود و جنگ‌جویان این گروه با استفاده از آن، هرازگاهی بر مرکز غزنی حمله می‌کردند.