غلام‌سنایی استانکزی

راه‌اندازی ۷۰ عملیات علیه طالبان در هرات طی سه ماه گذشته؛ ۲۶۰ طالب کشته شده‌اند

مقام‌های امنیتی در ولایت هرات می‌گویند که در جریان سه ماه گذشته ۷۰ عملیات علیه گروه طالبان در ولسوالی‌های این ولایت راه‌اندازی شده است.

غلام‌سنائی استانکزی، فرمانده پولیس هرات امروز (یک‌شنبه، ۱۲ ثور) در یک کنفرانس خبری در شهر هرات گفت که در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۲۶۰ جنگ‌جوی طالبان کشته و حدود ۲۰۰ جنگ‌جوی دیگرشان زخمی شده‌اند.

آقای استانکزی افزود که ۲۴ جنگ‌جوی دیگر طالبان هم در نتیجه‌ی این عملیات‌ها بازداشت شده‌اند.

به‌گفته‌ی او، این عملیات‌ها در ولسوالی‌های ادرسکن، زاول، کوه‌زور، کشک‌کهنه، اوبه، پشتون‌زرغون، کشک رباط سنگی، گلران، کرخ، زنده‌جان و غوریان راه‌اندازی شده است.

فرمانده پولیس هرات گفت که برخی از این عملیات‌های نظامی به‌گونه‌ی مستقل توسط پولیس راه‌اندازی شده است.

از سویی هم، پولیس هرات طی سه ماه اخیر ۴۵۰ نفر را به اتهام جرایم مختلف در شهر و ولسوالی‌های این ولایت بازداشت کرده است.

فرمانده پولیس هرات گفت که این افراد به اتهام قتل، آدم‌ربایی، سرقت‌های مسلحانه، عضویت در گروه‌های مسلح، قاچاق و فروش مواد مخدر، جعل اسناد و رشوه بازداشت شده‌اند.

او افزود که پرونده‌های نسبتی بیش از ۷۰ سارق مسلح به دادستانی هرات فرستاده شده است.

مقام‌های امنیتی هرات گفته‌اند که طی سه ماه اخیر در این ولایت، ۷۰ کیلوگرام مواد مخدر، پنج‌هزار و ۳۵۰ کیلوگرام مواد آیدین به ارزش ۲۶ میلیون افغانی، دوهزار و ۹۸۵ کیلوگرام تابلیت ترامادول به ارزش ۵۰ میلیون افغانی توسط نیروهای پولیس کشف و ضبط شده است.

این مقام‌ها اطمینان می‌دهند که در راستای تأمین امنیت و مبارزه با جرائم جنایی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

ولایت هرات در غرب کشور از ولایت‌های ناامن است که در ماه‌های اخیر حملات گروه‌های تروریستی از جمله طالبان و واقعات جرایم جنایی در بخش‌هایی از آن افزایش یافته است.