نیروهای کماندو
SpecialOpsCorps

یک روز پس از سقوط، نیروها کماندو در ولسوالی نرخ میدان‌وردک مستقر شدند

یک روز پس از سقوط ولسوالی نرخ ولایت میدان‌وردک به‌دست طالبان، فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است که نیروهای کماندو در این ولسوالی مستقر شده‌اند.

آقای امان در تویتی نوشته است: «نیروهای تازه‌نفس کماندو در ولایت میدان‌وردک در ولسوالی نرخ مستقر شدند. ولسوالی نرخ از وجود تروریستان به‌زودی پاکسازی خواهد شد و به طالبان تروریست مجال داده نخواهد شد تا به باشندگان میدان‌وردک آسیب برسانند.»

روز گذشته طالبان ادعا کرد که کنترل ساختمان ولسوالی، فرماندهی پولیس، مدیریت امنیت و قرارگاه بزرگ ارتش را در ولسوالی نرخ به‌دست گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی این گروه در تویتی همچنان ادعا کرده بود که در جریان درگیری‌ها در این ولسوالی، شمار زیادی از نیروهای دولتی کشته، زخمی و زنده اسیر شده‌اند.

ساعاتی پس از آن، طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله تأیید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی پس از درگیری با جنگ‌جویان طالبان، از قرارگاه فرماندهی پولیس ولسوالی نرخ ولایت میدان‌وردک عقب‌نشینی تکتیکی کرده‌اند.

آقای آرین همچنان گفته بود که در جریان این درگیری، به جنگ‌جویان طالب تلفات سنگین وارد شده است.

این درحالی است که در تاریخ ۱۴ ثور ولسوالی «بُرکه»ی ولایت بغلان نیز به‌دست طالبان سقوط کرده بود. پولیس بغلان در آن زمان گفته بود که نیروهای امنیتی و دفاعی بدون درگیری از ساحه عقب‌نشینی کرده‌اند.

صفدر محسنی، رییس شورای ولایتی بغلان اما در آن زمان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که نیروهای امنیتی و دفاعی به هدایت وزارت دفاع ملی به دلیل کمبود تجهیزات و نیرو، ولسوالی را ترک کرده و در ولسوالی نهرین مستقر شده‌اند.