تخریب پایه‌های برق
Breshna

شرکت برشنا: نهادهای امنیتی از شبکه‌ها و تأسیسات برق حفاظت کنند

شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) از نهادهای امنیتی خواسته است که برای حفاظت از شبکه‌ها و تأسیسات برق توجه کرده و عاملان تخریب پایه‌های برق را هرچه زودتر بازداشت و پنجه‌ی قانون بسپارند.

در خبرنامه‌ی این شرکت که امروز (شنبه، ۲۵ ثور) منتشر شده، از شهروندان کشور نیز خواسته شده است که در راستای حفاظت از دارایی‌های عامه با ارگان‌های امنیتی و شرکت برشنا همکاری کنند.

شرکت برشنا در این خبرنامه افزوده است که در جریان دو هفته‌ی گذشته ۱۳ پایه‌ی برق وارداتی از سوی «دشمنان و تخریب‌گران دارایی‌های عامه» تخریب و یا خساره‌مند شده است.

در آخرین مورد، حوالی ساعت ۹:۰۰ جمعه‌شب (۲۴ ثور) یک پایه‌ی برق وارداتی در ساحه‌ی شهرک طلایی ناحیه‌ی هفدهم شهر کابل از اثر انفجار ماین منهدم شد.

با منهدم‌شدن این پایه، برق کابل و هشت ولایت دیگر که در مسیر برق وارداتی قرار دارند، قطع شده است.

پیشتر شرکت برشنا گفته بود که کار ترمیم سه پایه‌ی منهدم‌شده در ولسوالی شکردره‌ی کابل ۲۰ روز زمان می‌برد و حدود ۳۰۰ هزار دالر امریکایی هزینه بر می‌دارد.

از آن زمان تا کنون چندین پایه‌ی دیگر نیز تخریب شده است که احتمالا زمان و هزینه‌ی بیشتری برای ترمیم و نصب دوباره‌ی آن‌ها صرف خواهد شد.

شرکت برشنا گفته است که تیم‌های ولتاژ بلند این شرکت مشغول ترمیم پایه‌های تخریب‌شده اند و تلاش می‌شود که برق کابل و ولایات هرچه زودتر به‌صورت موقتی وصل شود.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت تخریب این پایه‌ها را بر عهده نگرفته است.

گروه طالبان دست‌داشتن در تخریب پایه‌های برق در شمال کابل را رد کرده است.