بیومتریک متقاضیان کانکور

ادامه‌ی اعتراضات مردمی در فاریاب؛ روند بیومتریک متقاضیان آزمون کانکور به تعویق افتاد

اداره ملی امتحانات اعلام کرده است که روند ثبت معلومات بیومتریک متقاضیان امتحان کانکور در ولایت فاریاب به تعویق افتاده است.

این روند قرار بود امروز چهارشنبه آغاز شود. دلیل تعویق این روند، فرود نیامدن هواپیمای حامل هیات اداره ملی امتحانات گفته شده است.

این اداره از متقاضیان امتحان کانکور خواسته است تا اطلاع بعدی منتظر بمانند.

پیشتر، حشمت‌الله آرمان، نماینده‌ی فاریاب در مجلس نمایندگان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که از میدان هوایی کابل به او اجازه‌ی پرواز به فاریاب داده نشده است.

او گفته بود: «تصمیم من این بود که بروم با علما، بزرگان، جامعه مدنی، زنان و تمام اقشار فاریاب صحبت کنم و خواست‌های آنان را با ارگان‌های امنیتی و دولتی شریک کنم. هدف از این سفر هماهنگی با حکومت و مردم بود که متأسفانه نگذاشتند بروم.»

به دنبال آن، گزارش شد که هواداران آقای آرمان در میدان هوایی شهر میمنه به هواپیمای شرک کام‌ایر اجازه‌ی نشست نداده‌اند.

در همین حال، محمدنعیم صالحی، سخن‌گوی اداره هوانوردی ملکی می‌گوید که شرکت‌های هوایی به‌خاطر مصونیت پرواز و مصونیت مسافران، پروازهای‌شان به فاریاب را امروز متوقف کرده‌اند.

این همه درحالی است که باشندگان فاریاب از پنج روز به این طرف در مخالفت با تعیین محمدداوود لغمانی به‌حیث والی این ولایت، دست به تظاهرات زده و چندین اداره‌ی دولتی از جمله مقام ولایت را مسدود کرده‌اند.