تخریب پُل و شاهراه‌ها
SM

جنگ و انفجار ماین‌ها؛ بازسازی شاهراه‌های هرات حدود ۱۰۰ میلیون افغانی هزینه دارد

مسئولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که بازسازی شاهراه‌های این ولایت که از اثر جنگ و انفجار ماین‌ها تخریب شده است، در حدود ۱۰۰ میلیون افغانی هزینه بر می‌دارد.

عبدالمجید صمیم، رییس فواید عامه هرات امروز (چهارشنبه، ۵ میزان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که بیشترین ساحات تخریب‌شده در مسیر شاهراه‌های هرات – اسلام‌قلعه، هرات – قندهار و هرات – تورغندی موقعیت دارد.

آقای صمیم گفت: «در ۱۷ موقعیت پُل و پُلچک‌ها تخریب شده و در حدود ۱۰۰ نقطه هم شاهراه‌ها تخریب شده‌‌است.»

او افزود که بیشتر این پُل، پُلچک و شاهراه‌ها طی پنج سال اخیر تخریب شده است. به‌گفته‌ی او، در حال حاضر دست‌کم چهار پروژه برای بازسازی شاهراه‌های هرات در حال تطبیق است.

رییس فواید عامه‌ی هرات طالبان را عامل اصلی تخریب شاهراه‌ها می‌داند و می‌گوید که این گروه نباید بر تأسیسات عامه خسارت وارد کند.

گروه طالبان اما قبلا در صحبت با رسانه‌ها گفته است که از تأسیسات عامه محافظت می‌کند.

بخش زیادی از کالاهای وارداتی از ایران و ترکمنستان از طریق شاهراه‌های هرات وارد کشور می‌شود، اما تخریب بخش‌هایی از این شاهراه‌ها، حمل‌ونقل این کالاها را دشوار و زمان انتقال را طولانی‌تر کرده است.

طی سال جاری دامنه‌ی ناامنی‌ها در ولایت‌های غربی کشور به‌شمول هرات به میزان چشم‌گیری افزایش یافته است. بیم آن وجود دارد که با تدوام جنگ خسارات هنگفتی به تأسیسات عامه وارد شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *