حمله‌ی طالبان در ولسوالی «چوره»ی ارزگان؛ چهار نیروی امنیتی و ۱۵ طالب کشته شدند

مقام‌های محلی در ولایت ارزگان تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی چوره‌ی این ولایت، چهار سرباز ارتش و پولیس کشته شده‌اند.

محمدعمر شیرزاد، والی ارزگان گفته است که طالبان این حملات‌شان را شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۶ جوزا) راه‌اندازی کرده‌اند. به گفته‌ی او، هم‌اکنون نیز درگیری میان دو طرف جریان دارد.

آقای شیرزاد افزوده است که کشته‌شدگان شامل دو سرباز ارتش و دو سرباز پولیس می‌شوند.

همچنین به گفته‌ی او، هفت نظامی دیگر به‌شمول چهار سرباز ارتش و دو سرباز پولیس هم در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان زخمی شده‌اند.

والی ارزگان تأکید کرده که به‌جنگ‌جویان طالبان نیز در جریان درگیری تلفات وارد شده است. او گفته که تاکنون از جنگ‌جویان این گروه ۱۵ نفر و حدود ۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

در همین حال، محمدعمر شیرزاد افزوده است که نیروهای تازه‌نفس کماندوی ارتش نیز به کمک نیروهای مستقر در ولسوالی چوره در خط مقدم جنگ اعزام شده‌اند.

ولایت ارزگان در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بیشتر نقاط این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه در ماه‌های اخیر به حملاتش در این ولایت شدت بخشیده است.

ولسوالی گیزاب این ولایت اخیرا به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است. طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله دو روز پیش به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که نیروهای امنیتی از ولسوالی گیزاب «عقب‌نشینی تکتیکی» کرده‌اند.

اکنون محمدعمر شیرزاد هم این موضوع را تأیید کرده است. او گفته است که نیروهای امنیتی به‌شمول زخمیان‌شان از مرکز این ولسوالی به‌گونه‌ی مصون به یک جای امن منتقل شده‌اند.