ولسوالی «جغتوی» غزنی به‌دست طالبان افتاد

منابع محلی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که ولسوالی جغتو در ۱۸ کیلومتری شهر غزنی به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

حمیدالله نوروز، عضو شورای ولایتی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که منطقه‌ی «بازار صداقت» که مرکز کنونی ولسوالی جغتو بود، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۸ جوزا) به‌دست طالبان افتاده است.

آقای نوروز افزود که حدود ۸۰ نظامی در این ولسوالی مستقر بوده‌اند و تمامی آنان بدون هیچ درگیری از بازار صداقت به ولسوالی ناهور عقب‌نشینی کرده‌اند. او اما افزود که مردم محل امروز پیکر یک سرباز پولیس را هم از پاسگاه‌های این نیروها بیرون کشیده‌اند.

هنوز مشخص نشده است که این سرباز پولیس چه وقت کشته شده است.

به گفته‌ی این عضو شورای ولایتی غزنی، طالبان در این اواخر حملات‌شان را بر این ولسوالی شدت بخشیده بودند.

مسئولان حکومتی در غزنی تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گروه طالبان نیز ادعا کرده است که مرکز این ولسوالی را در کنترل گرفته است.

ولسوالی جغتو دومین ولسوالی در ولایت ناامن غزنی در جنوب‌شرق کشور است که در جریان چهار روز گذشته به‌دست طالبان سقوط می‌کند. این گروه در تاریخ ۱۴ جوزا ادعا کرد که کنترل ولسوالی ده‌یک را به‌دست گرفته است.

اما واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی این ادعای طالبان را رد کرد و گفت که این نیروها حدود ۱۰۰ متر دورتر از محل قبلی نقل‌مکان کرده است.

همچنین ولسوالی جغتوی غزنی سیزدهمین ولسوالی است که از زمان آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ماه می، به دست طالبان سقوط می‌کند. در جریان این مدت، ولسوالی‌های نرخ و جلریز در میدان‌وردک، برکه در بغلان، دولت‌شاه در لغمان، گیزاب در ارزگان، ده‌یک در غزنی، شینکی در زابل، دوآب و مندول در نورستان، دولت‌یار و قیصار در فاریاب و شهرک در غور به‌دست طالبان سقوط کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *