لاش و جوین فراه

ولسوالی «لاش و جوین» فراه از کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی خارج شد

منابع محلی در ولایت فراه می‌گویند که ولسوالی «لاش و جوین» به دنبال هجوم گسترده‌ی جنگ‌جویان طالبان، از کنترل نیروهای امنیتی خارج شده است.

شاه‌محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه به روزنامه اطلاعات روز گفت که حدود ۳۰۰ نفر طالب با ۸۰ عراده موتر شب گذشته (شنبه، ۲۲ جوزا) بالای ولسوالی «لاش و جوین» حمله کرده‌اند.

آقای نعیمی همچنین گفت که قرارگاه نیروهای ارتش در «لاش و جوین» به‌گونه‌ی کامل سقوط کرده است و تا حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه‌ی امروز نیروهای امنیتی در ساختمان فرماندهی پولیس این ولسوالی درگیر جنگ با طالبان بوده‌اند.

به‌گفته‌ی او، ارتباط با فرماندهی پولیس «لاش و جوین» قطع شده و احتمال سقوط آن بلند است.

معاون شورای ولایتی فراه می‌گوید که حدود ۱۱۰ نیروی دولتی در «لاش و جوین» مستقر بوده‌اند.

او افزود که طالبان شب گذشته حمله گسترده برای تصرف ولسوالی پشت‌رود انجام داده‌اند، اما تا حالا نتوانستند که این ولسوالی را سقوط بدهند.

به گفته‌ی او، طالبان یک پاسگاه حمایوی فرمانده پولیس پشت‌رود را سقوط داده‌اند و حدود پنج سرباز در این حمله کشته شده‌اند.

در همین حال، جلسه شورای نظامی فراه به رهبری مسعود بختور، والی جدید این ولایت امروز برگزار شده است. آقای بختور صبح امروز کارش را به‌عنوان والی فراه آغاز کرده است.

ولسوالی «لاش و جوین» در فاصله ۹۰ کیلومتری غرب شهر فراه و هم‌مرز با ایران است و ولسوالی پشت‌رود در فاصله ۲۰ کیلومتری در شمال‌شرق شهر فراه موقعیت دارد.

حملات طالبان به ولایت‌های غربی افغانستان به میزان چشم‌گیری افزایش یافته است. طالبان در غور ولسوالی‌های تولک و شهرک و در ولایت بادغیس جوند را سقوط داده‌اند.