وزارت داخله

وزارت داخله دستور بازداشت کسانی را که به‌خاطر تسلیمی پاسگاه‌ها میانجی‌گری می‌کنند، صادر کرد

همزمان با سقوط شماری از ولسوالی‌ها و پاسگاه‌ها به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان، وزارت امور داخله می‌گوید که شماری از افراد تحت نام «متنفذان محلی» به‌خاطر تسلیمی پاسگاه‌های امنیتی به طالبان میانجی‌گری می‌کنند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله امروز (یک‌شنبه، ۲۳ جوزا) در رشته‌تویتی گفته است که دستور بازداشت این افراد قبلا به نیروهای امنیتی و دفاعی داده شده است.

آقای آرین میانجی‌گری این افراد برای تسلیمی پاسگاه‌های نیروهای دفاعی و امنیتی به طالبان را همکاری با «دشمن» خوانده و افزوده است که تاکنون چندین نفر در پیوند به این قضایا بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با قوت و «قهرمانی» در برابر تروریستان مبارزه می‌کنند و مردم همیشه در کنار این نیروها به‌خاطر دفاع از وطن، مال، جان، ناموس و ارزش‌های‌شان ایستادند.

سخن‌گوی وزارت داخله تأکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی قدردان پشتیبانی و همکاری همیشگی مردم اند.

این درحالی است که دو روز پیش (۲۱ جوزا) حسام‌الدین شمس، والی بادغیس نیز به نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولایت دستور داده که موی‌سفیدان زمینه‌ساز سقوط و تسلیمی پاسگاه‌ها و قراره‌گاه‌ها را بازداشت کنند.

این درحالی است که در هفته‌های اخیر تعدادی زیادی از پاسگاه‌ها و ولسوالی‌ها به‌دست طالبان سقوط کرده است. در حدود ۴۰ روز گذشته، بیش از ۲۰ ولسوالی به‌دست این گروه سقوط کرده است.