حسام‌الدین شمس، والی بادغیس

والی بادغیس به نیروهای امنیتی: موی‌سفیدان زمینه‌‌ساز سقوط و‌ تسلیمی را بازداشت کنید

حسام‌الدین شمس، والی بادغیس به نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولایت دستور داده است که موی‌سفیدان زمینه‌ساز سقوط و تسلیمی پاسگاه‌ها و قراره‌گاه‌ها را بازداشت کنند.

آقای شمس امروز (جمعه، ۲۱ جوزا) در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته است: «به تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی دستور دادم، تا کسانی که به نام موی‌سفید یا زیر هر عنوان دیگری، به پوسته‌ها و بیزهای امنیتی به‌منظور وساطت و زمینه‌سازی برای سقوط یا تسلیمی مراجعه می‌کنند، توقیف نموده و در صورت نیاز به مثابه‌ی دشمن بالای‌شان اجراآت نمایند.»

والی بادغیس همچنین به ریاست امنیت ملی و پولیس بادغیس وظیفه سپرده است تا افرادی که در شبکه‌های اجتماعی دست به تضعیف نیروهای امنیتی و دفاعی می‌زنند، بازداشت و یا زیر نظارت قرار دهند.

والی بادغیس این اظهارات را درحالی مطرح کرده است که روز گذشته دو پاسگاه نیروهای پولیس و ارتش در منطقه‌ی لامان بدون درگیری به‌دست گروه طالبان افتاد.

در جریان هفته‌ی جاری، افزون بر سقوط ولسوالی جون بادغیس، شماری از نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی‌های جون و آب‌کمری بادغیس به گروه طالبان پیوستند.

طی سال جاری، ناامنی در بادغیس افزایش یافته است. باشندگان این ولایت از شعله‌ور شدن بیشتر آتش جنگ در این ولایت نگران هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *