تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی در قندوز
SM

شش کشته و ۱۸ زخمی؛ ادعای تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی ارتش در قندوز

فوزیه یفتلی، عضو شورای ولایتی قندوز می‌گوید که در نتیجه‌ی یک حمله هوایی در ولسوالی خان‌آباد این ولایت، پنج غیرنظامی کشته و ۱۸ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

خانم یفتلی امروز (چهارشنبه، ۲۶ جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله در منطقه‌ی «سردوره» در فاصله‌ی سه کیلومتری از بازار ولسوالی خانه‌آباد که تحت تسلط دولت است، انجام شده است. به‌گفته‌ی او، در میان کشته و زخمیان این رویداد، زنان و کودکان نیز شاملند.

در همین حال سیدمحمد، یکی از نزدیکان قربانیان این رویداد به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله حوالی ساعت ۵:۰۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه انجام شده است.

سیدمحمد همچنین گفت که در این حمله شش غیرنظامی به‌شمول دو کودک کشته و ۱۸ غیرنظامی دیگر به‌شمول زنان و کودکان زخمی شده‌اند.

او از حکومت خواست که این رویداد را بررسی و عدالت را بر عاملان آن تطبیق کند.

فوزیه یفتلی، عضو شورای ولایتی قندوز نیز این رویداد را تکان‌دهنده خواند و خواستار به کیفررساندن عاملان آن شد.

روزنامه اطلاعات روز تلاش کرد دیدگاه مسئولان قول اردوی ۲۱۷ پامیر را نیز در این مورد با خود داشته باشد، اما با تماس‌های مکرر موفق به انجام این کار نشد.

ولسوالی خان‌آباد قندوز در ۲۴ جوزا به‌دست گروه طالبان سقوط کرده بود. ساعاتی پس از سقوط، وزارت دفاع اعلام کرد که کنترل این ولسوالی را دوباره از نزد طالبان پس گرفته است.

از سوی هم، صبح امروز مسئولان قول اردوی ۲۱۷ پامیر در شمال‌شرق کشور اعلام کردند که ساحات از دست رفته در ولسوالی خان‌آباد را از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی کرده‌اند.