ولسوالی خان‌آباد قندوز دوباره به تصرف دولت درآمد

وزارت دفاع ملی کشور تأیید می‌کند که نیروهای دفاعی و امنیتی ولسوالی خان‌آباد ولایت قندوز را از نزد گروه طالبان پس گرفته‌اند.

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی امروز (دوشنبه، ۲۴ جوزا) گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان با دادن تلفات سنگین از این ولسوالی عقب‌نشینی کرده‌اند.

او همچنین گفته است که عملیات پاکسازی در این ولسوالی به‌شدت جریان دارد.

در همین حال، عبدالهادی نظری، سخن‌گوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی هم‌اکنون بازار و ساختمان‌های ولسوالی و فرماندهی پولیس خان‌آباد را در کنرل گرفته‌اند.

خوش‌محمد نصرت‌یار، عضو شورای ولایتی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای خیزش مردمی و فرماندهان محلی در بازپس‌گیری ولسوالی خان‌آباد در کنار نیروهای امنیتی نقش کلیدی داشته‌اند.

این ولسوالی حوالی ساعت ۶:۰۰ صبح امروز به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان افتاد. پیشتر یک منبع امنیتی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که در جریان درگیری در حمله‌ی طالبان برای سقوط این ولسوالی، سه نظامی دولتی کشته و سه نظامی دیگر دولتی زخمی شده‌اند.

گروه طالبان هنوز در مورد بازپس‌گیری این ولسوالی توسط نیروهای دولتی چیزی نگفته است.

این درحالی است که در هفته‌های اخیر طالبان حملات تهاجمی‌شان را بر تعدادی از ولسوالی‌های کشور تشدید کرده‌اند. در کمتر از هشت هفته‌ی گذشته، بیش از ۲۰ ولسوالی به‌دست این گروه سقوط کرده است.

افزون بر آن‌ها تعدادی از روستاها نیز در این مدت، به‌دست این گروه سقوط کرده است.