رییس‌جمهور غنی با نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا دیدار کرد

رییس‌جمهور اشرف غنی در جریان سفرش به امریکا، امروز با نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آن کشور در شهر واشنگتن دیدار کرده است.

ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که دو طرف در این دیدار در مورد فصل جدید مناسبات میان دو کشور و همکاری ایالات متحده امریکا با افغانستان به‌ویژه در زمینه‌ی تقویت نقش زنان افغان بحث کرده‌اند.

طبق خبرنامه، خانم پلوسی رابطه‌ی افغانستان و امریکا را دوستانه و نزدیک خوانده و افزوده است که اکنون این رابطه وارد مرحله‌ی جدید شده و امریکا به آن ارزش قایل است.

او همچنین از رییس‌جمهور غنی و بانوی اول کشور به‌خاطر ‘تقویت جایگاه زنان و دختران افغان’ تشکر کرده است.

براساس خبرنامه‌ی ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور غنی نیز گفته است که تصمیم استراتژیک رییس‌جمهور جو بایدن در مورد خروج نیروهایش از افغانستان، فصل جدید مناسبات میان دو کشور را رقم زده و اکنون تمرکز روی روابط مردم با مردم و حکومت با حکومت بیشتر می‌شود.

آقای غنی گفته است: ‘چیزی که بیشتر در کارهای روزمره برایم تحرک می‌بخشد، ملاقات با دختران افغان است که وقتی از آنان می‌پرسم چه کسی می‌خواهد رییس‌جمهور افغانستان شود، ۸۰ تا ۹۰ درصد آنان دست‌های‌شان را بلند می‌کنند که این تصویر افغانستان نوین را نشان می‌دهد.’

رییس‌جمهور غنی و هیات همراهش که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز شامل آن است، شام روز چهارشنبه در یک سفر رسمی دو روزه به امریکا رفت.

او تا کنون با شماری از مقام‌ها و اعضای مجلس نمایندگان و سنای آن کشور دیدار کرده است.