افزایش حملات طالبان؛ «در یک‌ونیم ماه اخیر بیش از ۳۲ هزار خانواده آواره شده‌اند»

همزمان با افزایش حملات طالبان در کشور، غلام‌بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که در جریان یک‌ونیم ماه اخیر ۳۲ هزار و ۳۸۴ خانواده بر اثر «ظلم و وحشت طالبان» آواره شده‌اند.

آقای جیلانی که امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ سرطان) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این تعداد خانواده در ۲۵ ولایت کشور خانه‌های شان را ترک کرده و آواره شده‌اند.

به گفته‌ی او، از میان این تعداد خانواده‌های آواره‌شده، برای حدود ۲۰ هزار خانواده در هماهنگی با رهبری ولایات کمک‌رسانی شده است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث همچنین گفت که سروی‌های تیم‌های مؤظف این وزارت برای شناسایی و تثبیت بی‌جاشدگان همچنین ادامه دارد. او تأکید کرد که روند سروی در ۱۷ ولایت تکمیل شده است.

غلام بهاءالدین جیلانی گفت که افزون بر کمک‌های غذایی، مبلغ ۱۹۱ میلیون افغانی پول نقد هم برای کمک به بی‌جاشدگان اخیر در ۲۵ ولایت فرستاده شده است.

او افزود که برای رسیدگی لازم به بی‌جاشدگان اخیر، به ۵۰۰ میلیون افغانی دیگر نیز نیاز است.

آقای جیلانی از مردم، تاجران ملی، جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های بین‌المللی که در راستای کمک‌های بشری فعالیت می‌کنند، خواست تا به بی‌جاشدگان داخلی ناشی از جنگ و خشک‌سالی کمک کنند.

این درحالی است که براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در دو سال اخیر در نتیجه‌ی حملات طالبان، حدود پنج میلیون نفر در نقاط مختلف کشور آواره شده‌اند.