رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه
aa

اردوغان: درباره‌ی چگونگی مسئولیت ترکیه در افغانستان تصمیم‌گیری کرده‌ایم

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه گفته است که درباره‌ی چگونگی مسئولیت ترکیه در افغانستان و این‌که ترکیه کدام مأموریت را می‌تواند بپذیرد، تصمیم‌گیری کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از اظهارات اردوغان نوشته است: «موضوع افغانستان را در نشست‌های دوجانبه با بایدن و بین هیأت‌های دو کشور در اجلاس ناتو بررسی کردیم، مناسب‌ترین گام را در این زمینه بر ‌می‌داریم.»

جزئیات بیشتری از صحبت‌های آقای اردوغان منتشر نشده است.

این درحالی است که به دنبال آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گزارش شد که قرار است ترکیه مسئولیت تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل را به عهده بگیرد.

شماری از کشورهای عضو ناتو در ۲۴ جوزا در نشست سران این سازمان در بروکسل با ترکیه در مورد به عهده گرفتن مسئولیت تأمین امنیت میدان هوایی کابل گفت‌وگو کردند.

یک روز پیش از آن، رجب طیب اردوغان گفته بود که پس از خروج امریکا از افغانستان، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود خواهد بود.

از سوی هم، طالبان به حضور نیروهای خارجی تحت هر نامی در افغانستان واکنش نشان داده و بر خروج کامل این نیروها از افغانستان تأکید کرده‌اند.

این گروه گفته است در صورتی که پس از موعد معین، نیروهای خارجی در افغانستان باقی بمانند، نزد آنان اشغالگر شناخته خواهند شد.