حمله‌ی طالبان بالای شهر غزنی؛ حوزه‌ی پنجم پولیس و یک مأموریت حوزه‌ی ششم سقوط کرد

منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان بر چندین پاسگاه و قرارگاه نیروهای امنیتی در شهر غزنی حمله کرده‌اند.

یک منبع حکومتی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، امروز (شنبه، ۱۹ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در «قلعه‌ی امیرمحمدخان»، «پل حیدرآباد»، «نوآباد»، «گنج» و «جنگل‌باغ» شهر غزنی حمله کرده‌اند.

او تأکید کرد که هم‌اکنون در این نقاط درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی جریان دارد.

منبع تأکید کرد که از این میان، طالبان بر مأموریت سمت سوم حوزه‌ی اول امنیتی در ساحه‌ی گنج، مأموریت سمت دوم حوزه‌ی اول امنیتی در نزدیکی پارک سنایی، مأموریت سمت ششم حوزه‌ی دوم امنیتی در قلعه‌ی امیرمحمدخان حمله کرده‌اند.

در جریان این درگیری‌ها، صبح امروز صادق رحیمی، مأمور سمت دوم حوزه‌ی اول امنیتی زخمی شده است.

از سویی هم، منبع تأکید کرد که صبح امروز مأموریت سمت دهم حوزه‌ی ششم امنیتی شهر غزنی در «قلعه‌ی شهاده» به‌دست طالبان افتاده است. این گروه پس از سقوط این مأموریت پولیس، آن را به آتش کشیده‌اند.

همچنین نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که روز گذشته جنگ‌جویان طالبان حوزه‌ی پنجم امنیتی پولیس در «شهرک البیرونی» در غرب شهر غزنی را سقوط داده‌اند. او تأکید کرد که طالبان بر حوزه‌ی ششم امنیتی شهر غزنی در نوآباد هم حمله کرده و هم‌اکنون (۲:۰۰ پس از چاشت) درگیری شدید جریان دارد.

منطقه‌ی نوآباد شهر غزنی

ساکنان نوآباد نیز تأیید می‌کنند که هم‌اکنون درگیری در این منطقه جریان دارد. ولی شیرزاد، از ساکنان این منطقه به روزنامه اطلاعات روز گفت که درگیری در نوآباد شدید است. او گفت که طالبان در بعضی مناطق وارد ساحات مسکونی شده و از آن جاها بر نیروهای امنیتی تیراندازی می‌کنند.

آقای شیرزاد افزود که از صبح امروز تاکنون هفت مرمی هاوان در نوآباد اصابت کرده است. به گفته‌ی او، این مرمی‌های هاوان از سوی طالبان شلیک شده است.

همچنین داوود وکیلی، ساکن دیگر منطقه‌ی نوآباد گفت که روز گذشته هم چندین فیر هاوان طالبان در این منطقه اصابت کرده است.

دو شب پیش صفی هزاره، آمر این حوزه نیز در درگیری با طالبان زخمی شد و دو سرباز دیگر پولیس هم کشته شدند.

تصاویری که مخاطبان از شهر غزنی به روزنامه اطلاعات روز فرستاده‌اند، نشان می‌دهد که شهر خلوت است و در بعضی جاها هم‌جنگ‌جویان طالبان حضور دارند.

با این حال، منبع حکومتی تأکید کرد که تاکنون نیروهای ارتش از جمله کماندوها وارد جنگ با طالبان در حومه‌های شهر غزنی نشده‌اند.

اما مسئول مطبوعات فرماندهی پولیس غزنی کماندوها در بخش‌های مختلف اعزام شده و هم‌اکنون در شماری از این مناطق از جمله در نوآباد با طالبان می‌جنگند.

همچنین وزارت دفاع ملی در خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای دفاعی و امنیتی و کماندوهای ارتش صبح امروز با حمایت قوای هوایی در منطقه‌ی نوآباد جنگ‌جویان طالبان را هدف قرار داده‌اند.

به نقل از اعلامیه، در جریان این حملات، ۱۳ جنگ‌جوی طالبان کشته و ۹ جنگ‌جوی این گروه زخمی شده‌اند. این وزارت تأکید کرده است که منطقه‌ی نوآباد از وجود طالبان پاکسازی شده است.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه اخیرا به حملاتش در این ولایت شدت بخشیده‌اند.

از تاریخ ۱۴ جوزا تاکنون هفت ولسوالی‌های ده‌یک، جغتو، قره‌باغ، آب‌بند، مقر، خواجه‌عمری و واغظ این ولایت به‌دست طالبان سقوط کرده است. همچنین ولسوالی‌های ناوه، اجرستان، گیرو و رشیدان قبلا در کنترل این گروه بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *