گمرک اسلام قلعه

اظهارات ضدونقیض در مورد کنترل دولت و طالبان بر گمرک اسلام‌قلعه

اجمل عمر شینواری، سخن‌گوی قوای مسلح افغانستان می‌گوید که گمرک اسلام‌قلعه در ولایت هرات تحت کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قرار دارد.

آقای شینواری که امروز (یک‌شنبه، ۲۰ سرطان) در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، در مورد شیرخان بندر در ولایت قندوز نیز گفت که اصل بندر در حال حاضر تحت تصرف هیچ طرفی نیست.

شینواری گفت که شیرخان بندر فعلا خط فاصلی بین نیروهای امنیتی و دفاعی و جنگ‌جویان گروه طالبان است.

او گفت که تلاش می‌شود شیرخان بندر به‌زودترین فرصت بدون خسارات و تلفات به غیرنظامیان و نیز بر تأسیسات بندر، در اختیار نیروهای امنیتی قرار بگیرد. شینواری در مورد بندر حیرتان نیز گفت که تمامی مشکلات امنیتی این بندر حل شده است.

شیرخان بندر در ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز در اوایل ماه جاری خورشیدی به‌دست طالبان سقوط کرد. گمرک اسلام‌قلعه نیز هفته‌ی گذشته در اختیار طالبان قرار گرفت.

در همین حال، یک منبع معتبر در ولایت هرات به شرط افشانشدن نامش به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که گمرک‌های اسلام‌قلعه و تورغندی تا کنون از طالبان پس گرفته نشده است.

عبدالصبور قانع، والی هرات نیز روز گذشته در یک نشست خبری گفته بود که گمرک‌های اسلام‌قلعه و تورغندی در مرز با ایران و ترکمنستان، در اختیار طالبان قرار دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *