ولسوالی مالستان

هشدار از فاجعه در مالستان ولایت غزنی؛ «نیروهای امنیتی به کمک فوری نیاز دارند»

دفتر رسانه‌های ولسوالی مالستان ولایت غزنی اعلام کرده است که جنگ‌جویان گروه طالبان از چندین استقامت بر مرکز این ولسوالی حمله کرده‌اند و نیروهای امنیتی این ولسوالی برای دفع حملات طالبان به کمک فوری نیاز دارند.

در اعلامیه‌ی دفتر رسانه‌های ولسوالی مالستان که امروز (دوشنبه، ۲۱ سرطان) منتشر شده، آمده است که نیروهای امنیتی و دفاعی این ولسوالی چندین روز است که با دست خالی در برابر «دشمن» مبارزه کرده‌اند.

در این اعلامیه آمده است که به رغم درخواست‌های مکرر، هنوز هیچ کمکی از سوی حکومت مرکزی صورت نگرفته است و در صورتی که به‌زودترین فرصت ممکن، به نیروهای امنیتی ولسوالی مالستان کمک نشود، «فاجعه‌ی خطرناکی» در این ولسوالی رخ خواهد داد.

در همین حال، عارف باهنر، ولسوال جاغوری در همسایگی ولسوالی مالستان می‌گوید که طالبان شب گذشته در بخش‌هایی از ولسوالی مالستان پیش‌روی داشته‌اند، اما برنامه برای سرکوب این گروه وجود دارد. او تأکید کرد که وضعیت به‌زودی به نفع نیروهای امنیتی تغییر خواهد کرد و هیچ گونه نگرانی‌ای وجود ندارد.

حملات طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی مالستان ولایت غزنی از دو شب پیش به این طرف آغاز شده است.

روز گذشته امیرمحمد جاوید، ولسوال مالستان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که حمله‌ی طالبان در ساحات شیرداغ و خارزار این ولسوالی با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و در نتیجه‌ی درگیری میان دو طرف، بیش از ۴۰ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *