ولسوالی کهمرد بامیان

پس از سیغان، ولسوالی کهمرد بامیان نیز از کنترل طالبان آزاد شد

پس از ولسوالی سیغان ولایت بامیان، ولسوالی کهمرد این ولایت نیز در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی و به حمایت نیروهای بسیج مردمی، از کنترل گروه طالبان آزاد شده است.

صبح امروز (جمعه، ۲۵ سرطان) دفتر رسانه‌های والی بامیان از پاکسازی ولسوالی سیغان این ولایت از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان خبر داده بود.

اکنون محمدطاهر زهیر، والی بامیان که رهبری عملیات پاکسازی را بر عهده داشته، در یک پیام ویدیویی گفته است که ولسوالی کهمرد نیز از وجود طالبان پاکسازی شده است.

آقای زهیر ضمن سپاسگزاری از ساکنان ولسوالی‌های سیغان و کهمرد به‌خاطر آزادسازی این دو ولسوالی، همچنین گفته است که حضور دو یا سه روز طالبان در این ولسوالی‌ها، هیچ نتیجه‌ی جز دزدی و ویرانی نداشته است.

ولسوالی‌های کهمرد و سیغان بامیان در جریان هفته‌ی جاری به‌دست گروه طالبان سقوط کرده بود. طاهر زهیر در نخستین روزهای کاری‌اش به‌عنوان والی بامیان، تأکید کرده بود که به‌زودی ساحات از دست‌رفته را از طالبان پس خواهند گرفت.

با آزادسازی ولسوالی‌های سیغان و کهمرد، در حال حاضر تمامی ولسوالی‌های بامیان تحت کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی قرار دارد.

در دو روز اخیر، این سومین ولسوالی است که توسط نیروهای امنیتی و دفاعی و حمایت‌های مردمی از کنترل طالبان آزاد شده است. روز گذشته ولسوالی چخانسور ولایت نیمروز از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی شده بود.