غنی: دشمنان آب و موقعیت استراتژیک افغانستان، می‌خواهند با جنگ انتقام بگیرند

رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید که آب و موقعیت استراتژیک افغانستان از خود این کشور شده و به همین دلیل، دشمنان در توطئه اند و می‌خواهند با جنگ از این کشور انتقام بگیرند.

آقای غنی این اظهارات را امروز (چهارشنبه، ۳۰ سرطان) هنگام بازدید از قول اردوی عملیات خاص در کابل مطرح کرده است.

به‌گفته‌ی رییس‌جمهور غنی، طالبان با القاعده، جیش محمد و لشکر طیبه رابطه‌ی عمیق دارد می‌خواهند که افغانستان به پناه‌گاه تروریستان مبدل شود. او تأکید کرده است که دولت و ملت افغانستان هیچ گاه این اجازه را به گروه‌های تروریستی نمی‌دهند.

آقای غنی به جنرالان، افسران، بریدملان و سربازان قول اردوی عملیات خاص اطمینان داده است که دیگر به استفاده‌ی نادرست از نیروهای کماندوها اجازه نمی‌دهد.

در خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از گفته‌های غنی آمده است: «ما اراده‌ی برقراری صلح عادلانه و پایدار را داریم، اما دشمن باید این را بداند که هیچگاه تسلیم نخواهیم شد.»

رییس‌جمهور غنی همچنین خطاب به سربازان کماندو گفته است که «شما بهترین هستید و برتری خود را در دفاع از کشور ثابت کرده‌اید. شما این توانایی را دارید که به جهان و هر قوت دیگر، ظرفیت خویش را ثابت سازید».

او به نیروهای کماندو اطمینان داده است که هرگونه حمایتی که نیاز داشته باشند، فراهم می‌شود.

به‌گفته‌ی غنی، «منشأ اراده‌ی ما حفاظت از افغانستان، آزادی، برابری و دستآوردهای بیست سال گذشته است، اما نیت دشمن سیاه است و شما [نیروهای کماندو] به دشمن ثابت کنید که آرمانش را به گور ببرد».

رییس‌جمهور غنی روز سه‌شنبه نیز در پیامش به مناسبت عید قربان گفته بود که افغانستان در شرایط دشواری قرار گرفته است و وضعیت کنونی ایجاب می‌کند تا تمامی شهروندان از «سرمایه، آینده و داشته‌های‌شان» دفاع کنند.

رییس‌جمهور کشور افزوده بود که هم‌اکنون جنگ تنها برای حفظ نظام نیست، بلکه جنگ حفاظت از «زندگی و ملکیت این خاک (افغانستان)» است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *