هواپیمای بدون سرنشین امریکایی

نیروهای امریکایی بار دیگر مواضع و ذخیره‌گاه سلاح طالبان را در لشکرگاه هدف قرار دادند

وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که نیروهای امریکایی امروز در چند حمله‌ی جداگانه مواضع و ذخیره‌گاه سلاح طالبان را در حومه‌های شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند هدف قرار داده‌اند. نیروهای امریکایی چند روز پیش نیز مواضع طالبان را در لشکرگاه هدف قرار داده بودند.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع در تویت‌های جداگانه نوشته است که در حمله‌ی اول به گروه طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

آقای امان آمار تلفات حمله‌ی اول را مشخص نکرده، اما گفته است که در دومین حمله‌ی نیروهای امریکایی، چهار جنگ‌جوی طالب کشته شده و مقداری سلاح آنها نیز از بین برده شده است.

معاون سخن‌گوی وزارت دفاع افزوده است که نیروهای امریکایی در یک حمله‌ی دیگر ذخیره‌گاه سلاح، مهمات و وسایط طالبان را در حومه‌ی شهر لشکرگاه هدف قرار داده و از بین برده‌اند.

نیروهای امریکایی و گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

نزدیک به یک هفته است که جنگ شدید در شهر لشکرگاه جریان دارد. طالبان برای تصرف این شهر تلاش می‌کنند، اما نیروهای امنیتی و دفاعی با حمایت نیروهای هوایی تا کنون مقاومت کرده‌اند.

فواد امان در یک تویت دیگر نوشته است که عملیات تصفیوی در شهر لشکرگاه به آرامی و با دقت در حال اجرا است. او نوشته است که طالبان از خانه‌های غیرنظامیان به‌عنوان سپر استفاده می‌کنند. به‌گفته‌ی امان، تلفات طالبان افزایش یافته و ده‌ها نفر از جمله فرماندهان ارشد این گروه هر روز در هلمند کشته می‌شوند.

در جریان درگیری‌ها در این شهر، از تلفات سنگین غیرنظامیان نیز گزارش شده است. روز گذشته سازمان ملل اعلام کرد که تنها در یک شبانه‌روز دست‌کم ۴۰ غیرنظامی کشته و نزدیک به ۱۲۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

امروز، سازمان داکتران بدون مرز اعلام کرده است که از تاریخ اول تا سوم ماه جاری میلادی (آگست) ۸۹ زخمی جنگ را درمان کرده است.

به‌گفته‌ی این سازمان، در شفاخانه‌ی بست که تحت حمایت این سازمان قرار دارد، کارمندان به‌گونه‌ی بی‌وقفه برای درمان بیماران و زخمیان جنگ کار می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *